Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Wednesday 12 October 2011

Edit Gambar Online

Hmm..hari ini teringin pula nak buat entry tentang salah satu hobi aku yang ada pasang surutnya iaitu mengedit gambar atau dlm english disebut Image Editing,Photofun,Photo effect..semua tu berkaitan.Huuu..walaupun tangan aku biasa pegang senduk2 dan kuali kat dapur tapi part mengedit gambar nih favourite aku..tak banyak mane pun pengetahuan tapi bolehlah untuk aku sharekan kat sini..hehehe..Takleh cakap lebih-lebih,kat luar sana tu lagi banyak yang tarer..siap ambik degree lagi pasal benda-benda macam nih...Yang aku nih pulak cakap berdasarkan pengalaman dan minat so apalah salahnya aku share cikit2 kat korang benda yang aku tahu..

Oklah kita direct to the point je lah ye..Zaman dah semakin canggih,pelbagai aplikasi percuma yang kita jumpa setiap hari.Ada yang memberi pelbagai pilihan background,effect dan tema yang dasyat-dasyattt..So secara logiknya,siapa yang tak terpengaruh atau terbeliak mata bila adanya aplikasi2 begini..Macam aku mula-mula dulu laaa,pas edit tayang sana sini ekekeke..Tapi itu cerita lama..zaman tu aku baru melihat dunia luar hanya dengan duduk di depan komputer hehehe..  

Bagi sesiapa yang berminat aku leh sharekan beberapa web yang boleh mengedit gambar secara online.Sejujurnya web2 ini pernah membantu aku utk memudahkan urusan pengeditan gambar family aku suatu ketika dulu.sesungguhnya aku sendiri kagum dengan aplikasi yang ada cuma belum sebijak itu utk membuat sofware sendiri..bak kata orang ilmu cuma sejengkal jerr.Tapi sekarang alhamdulillah berkat basic-basic yang ada dalam mendalami benda-benda macam nih, aku dah beralih arah ke Program Photoshop.Program yang mulanya buat aku naik geram,muak,letih,cepat fed-up dan selalu buat aku ckp kat diri sendiri..tak boleh!..tak boleh! dan tak boleh!..Puncanya aku tak faham 1 pun apa yang aku baca dan harus aku buat.Tapi kini dah berbeza,benda nih mungkin boleh membuatkan aku tersenyum dan sekaligus memuaskan hati aku yang kekadang aku tempek kat facebook aku hehe...syukurrr..

Tadaaaa...Inilah antara carta-carta top utk web yang mengedit gambar secara online.Tapi mcm promosi web dierorang pula aku ni kannn..Ahhh..lantaklah..niat aku cuma nak kongsikan dengan korang jer..Terpulanglah apa pun anggapan korang..yang positif dan negetif aku terima jer..Yeay!







7.   Jpgfun.com

8.   Dumpr.net







2 comments:

Anonymous said...

good info kaknur...

seripelangi said...

thanks :-p

Followers