Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Thursday 29 December 2011

Ungunya Cinta - Logik

Semalam tengok telemovie Ungunya Cinta..aikk..Ungunya Cintaaaa???? Sebelum nih takde nampak pun promo2 kat tv tentang citer nih ker aku yang tak pasan huhu.. Sob..sob...sobbbb. tempias citer semalam masih aku terasa.Satu lagi Telemovie yang menyentuh hati aku huwaaaa...very sad ending...Jiwa kental pun jadi cair wooooo.... sadisssss..Pas tengok citer Ungunya Cinta semalam..hati aku lak yang rasa sayu semacam...emo lah pulakkkkk ekekek..Dipendekkan citer,aku tengok telemovie tu pun secara tak sengaja.Choyy..choyyy..choyyyy...Ungunya Cinta nih sebenarnya rancangan yang aku tak ketahui,kebetulan jer jari jemariku tertekan remote ke channel astro ria 104 huhu Biasanya aku alert dengan citer2 ala2 camnih tapi kali nih aku hampir2 terlepas lak..Semalam aku cuma bernasib baik cikit kut sebab tu dapat tengok hehehe.

 (Image Sourch: Google search)

Nak tau sinopsis citer Ungunya Cinta?..hehehe..Aku tengok jalan citer Ungunya Cinta nih agak simple tapi walaupun simple tetap mampu menyentuh hati kecil aku nih hokeyyy...dasyatlah jugaakkk kuikuikui....Dari semalam aku tercari-cari lagu tema untuk telemovie nih ,mana tau dapat lirik untu lagu tema nih....tapi tak jumpa gak so aku abaikan dulu.Agaknya terlalu banyak lagu background yang digunakan untuk telemovie nih sampai aku pun tak tahu yang mana satu lagu temanya hehehe...Hmm...Ungunya Cinta nih berkisarkan tentang seorang pemuda bernama Andi yang aku leh katakan dia merupakan seorang yang tergolong dalam ketegori pemuda atau pelajar yang bermasalah.Dengan mendapat keputusan yang kurang memuaskan ketika belajar di Autralia telah membuatkan keluarganya menggambil keputusan untuk membawa Andi pulang ke Malaysia dan menyambung semula pelajarannya di Malaysia.

Kebimbangan ibu Andi berterusan bila melihat prestasi dan kemerosotan pelajaran anaknya sehingga menggambil keputusan untuk meminta pertolongan daripada anak gadis kawannya sendiri yang bernama Ungu sebagai guru tuisyen.Manakala Ungu yang merupakan seorang gadis ceria serta mempunyai bakat terpendam dalam bidang nyanyian itu terpaksa melupakan seketika minatnya demi untuk membantu ibunya bekerja.Bermula dengan pertemuan pertama yang tak disengajakan diantara Ungu dan Andi dihadapan pintu pagar sekolah telah mengeruhkan lagi keadaan saat pertemuan kedua dan seterusnya.Kesabaran Ungu dalam melayan karenah Andi akhirnya telah membawa kepada bibit2 cinta diantara mereka sehingga suatu hari Ungu terserempak dengan Andi yang ketika itu bersama seorang wanita di pintu pagar sekolah dan menimbulkan rasa cemburunya.Kesudahannya cerita ini bila cinta yang dipendam diantara mereka masih tidak dapat diteruskan kerana Andi telah mengalami barah otak sehingga membawa maut.

(Image Source: Google search)


Nahhhh..ni sinopsis yang ringkas dan cukup detail daripada aku tapi baca je tak cukup...cerita nih memerlukan penghayatan yang lebih daripada penonton so kene tonton babeeeee hehehe..Kemantapan pelakon seperti Shahriaz, Leez Rosli, Didie Alias dan Sharifah dalam Ungunya Cinta begitu mengkagumkan..thumb-up dari aku untuk watak-watak yang dilakonkan oleh mereka..Dari sudut lain,aku melihat telemovie ini memang masuk akal sebab dalam hidup nih tak semua perkara tu adanya happy ending...kekadang hidup kita nih lebih banyak yang berakhir dengan sad ending ..tol takk?? hehe...So untuk telemovie nih aku leh cakap memang logik..logik..dan tersangatlah logik sekalipun berakhir dengan kematian hehehe.Walaupun Ungunya Cinta berakhir dengan perpisahan yang tragis tapi aku tetap happy sebab adanya telemovie yang berjaya bermain dengan emosi penonton dan mengajar kita sesuatu...Moral of the story?? Yup,perjalanan hidup kita mungkin berbeza tetapi apa-apapun berlaku pada takdir kita, belajarlah menghargai hidup dan orang sekeliling kita.Yeay!

No comments:

Followers