Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Sunday 12 August 2012

Biskut Cornflakes Coklat Dan Madu

Nahhh..aku tempek lagi dua gambar biskut yang cukup popular bila Hari Raya menjelma. Siapa lak taktahu biskut nih?? Adeiii..inilah biskut yang paling mudah untuk dibuat dan tak serabot kepala otak kita memikirkannya hehehe..Rasanya, cornflakes coklat dan cornflakes madu nih merupakan biskut favourite dan paling laris bila dijual musim perayaan begini.Walaupun nampak simple tapi rasanya tetap tip top wooooo... 

Bagi aku lak, biskut nih bukanlah first time buat cuma tak tahu kenapa aura tahun nih aku lebih focus kepada bahan utama iaitu cornflakes jer,sebab tu korang tengok kebanyakkan biskut aku guna cornflakes je hehehe.Ingat lagi aku cakap aritu..tahun nih aku nak wat yang simple tapi sedappp :-D. Tengoklah betapa menawannya Cornflakes Coklat dan Cornflakes Madu aku kat bawah nun,takkan korang tak terliur kuttt? Marilah kita meriahkan hari raya nih dengan bermacam2 menu cornflakes ekekeke...Yeay!

Cornflakes Coklat

 Rangup tak terhingga Cornflakes Coklat nih, puteri aku hari-hari bedal biskut nih.Hmmm...nampaknya tak sampai raya la biskut nih jawabnyaaaa .Yang aku simpan pun dah setengah dia kerjakan (-,-').Takpe laaa..utamakan tekak anak aku dulu,benda nih senang jer buat..aku tak kisah pun kalau dia nak habiskan hehehe..Alaaaa...last minute buat pun takpe,janji bahan2 semua ada hehehe..

 Macam biasa, semestinya aku buat 2 cornflakes coklat khas buat puteri kesayangan aku.Dengan idea yang seciput,maka aku berhasrat untuk menabur cikit gula-gula lobbb...lobb..lobbbb gituuuu..biar nampak warna warni sikit huhu..Saja ar tuu..tektik nak pikat mata puteri aku,takut kang dia tak selera memandang corflakes coklat aku tu tapi bila dak tu dah merasa...makannya tak hingatttttttttttt!!! :-O 

 Cornflakes Madu

Nih lak Cornflakes Madu..tersangatlah pemeeeessss biskut nih.Teringat suatu ketika dulu kakak aku pernah order kat kawan dia siap bawa balik kampung.Promosi babeee..mahal pun yer jugakkkk time tu tapi yang kita reti buat nih tersenyum jer arrr...tapi yang diaorang buat tu lagi cantik arrr,siap tabur colourful rice cip lak tu hehe...Tapi aku lak tabur kacang dan ikan bilis jerrr hahaha..ok aperr??? sedap jugokkkk,pasalnya selera aku tradisional cikit hahaha...Cuma bezanya aku tak letakkan dalam kertas cawan kecik tu jer macam aku buat kat Cornflakes coklat tu hehehe...Yang nih aku cuma buat utk berbuka and makan untuk nonton tv waktu malam,edisi raya aku buat baru ler..letak satu2 dlm cup juga biar senang tetamu nak makan memandangkan cornflakes madu nih melekat2 yerr..ngalahkan kene gam huhu

Biskut Cornflakes 
Haaaa..corak daun dan warna hijau menjadi pilihan huhu..Biskut nih pun berunsur cornflakes gak cuma untuk biskut nih cornflakesnya aku hancurkan halus menjadi tepung hehe..Tapi biskut nih aku buat sikit jer..tak banyak mana pun,saja untuk testing..Nampaknya biskut nih menjadi pembuka selera Mr.Hubby aku selepas berbuka puasa. Hari-hari telan...hmmm..nampaknya tak sampai raya gak la jawabnya biskut cornflakes aku nih huhu sadissss...


Nota: Moral of the story guyss...kalau nak wat biskut dan tak nak putih mata,seeloknya buat malam last puasa..kira esok paginya terus raya..so biskut yang korang buat pun sempat dihidang kat tetamu. Ini tip bagi yang rasa tak sanggup menghadapi resiko wakakaka..

No comments:

Followers