Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Friday 21 March 2014

Fikirku Sendiri

Perjalanan ke bandar Sibu petang tadi sudah cukup membuat aku sedikit letih apatah lagi mengenang sambungan perjalanan ke bandar Kuching esok hari. Nampaknya aku, Mr.Hubby dan Puteri tersayang perlu menyimpan lebih banyak tenaga malam ini sebagai bekalan untuk perjalanan panjang esok hari. Sungguh aku tak sanggup duduk berjam-jam didalam perut kereta...ouchhh!!! Aku tak larat tapi dalam masa yang sama aku seronok..hehe

Hmmm..menikmati keindahan malam bandar Sibu dari tingkap bilik Hotel, banyak membuat aku berfikir sendiri namun tiada satu pun yang dapat aku fahami. Adakalanya aku 'penat' tetapi  aku juga sudah 'malas' untuk menjelaskannya satu persatu. Dan saat mengenangkan kembali entry-entry yang terdapat dalam blog ini mungkin membuatkan ramai pembaca yang terasa hati atau meluat sendiri. Andai benar tekaanku, maafkanlah aku diatas segalanya. Setiap apa yang aku kongsikan bersama anda bukan untuk dinilai atau diungkit tetapi lebih kepada untuk memperbaiki kekurangan diriku sendiri disamping mengajak teman-teman untuk selalu positif didalam hidup. Bukankah lebih afdal kita memandang sesuatu itu dengan cara baik daripada kita bersangka buruk sepanjang masa?. Aku juga manusia biasa...tiada pendidikan tinggi untuk dibandingkan dengan yang bijak pandai, bukan juga hadir untuk disanjung atau juga meminta sebarang perhatian tetapi sekadar menyampaikan beberapa baris kata yang lahir dari pemikiran yang sarat dan teruja untuk dikongsi bersama anda. Dengan harapan semoga apa yang disampaikan dapat membantu teman-teman dikala kesulitan serta dimegerti suatu hari nanti. 

Ibnu Umar pernah berkata
 "Apabila kau orang muda, jika ada kebaikkan yang dapat dilakukan hari ini, jangan kau tunda hingga keesokkan hari."

Kata-kata diatas sering aku pahat didalam jiwa...Siapapun kita.... walau berharta atau tak punya apa-apa...Walau kau lebih bijak atau merasa begitu daif...cubalah lakukan kebaikkan walau sekecil zarah kepada kedua orang tuamu, keluarga, teman-teman dan orang disekelilingmu. Lakukanlah selagi peluang itu masih belum ditarik oleh-NYA kerna kita tidakkan pernah tahu kapan takdir akan menyentuh kita pula. Yeay!



Nota: Tolong jangan berkias...Jika suka bilang suka, jika benci bilang benci...mudahkan? Opss...Andai mudah kenapa ramai yang tidak berani berterus terang? AKU FAHAM TETAPI BUAT-BUAT TAK FAHAM hehehe...Malam yang panjang membuatkan aku terlalu banyak berfikir.Masanya untuk aku melelapkan mata. Nite2 (*,*)

No comments:

Followers