Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Friday 7 September 2012

Kelebihan Dan Kekurangan


Melihat benda yang berlaku dikeliling kita, selalu membuatkan kita berasa rendah diri tentang sesuatu.Seringkali timbul perbandingan dalam diri sedangkan kita tahu bahawa Allah tidak akan memberi sesuatu dugaan itu diluar kekuatan diri kita. Apakah kau ingin menjadi seperti aku sedangkan kau tak pernah tahu ujian apakah yang pernah aku alami sebelum ini????.... Atau apakah aku ingin menjadi seperti kamu sedangkan aku tak pernah tahu dan sedar apakah yang pernah kau hadapi dalam menempuhi perjalanan hidupmu.Nahhh...Sesaat kita terlupa bahawa seharusnya rasa bersyukur itu harus sentiasa tersemat dihati. Seperti membentuk ikatan dalam sesebuah keluarga, setiap satu darinya ada ujian dan cerita yang berbeza.Yang tabah dan sabar... insyaallah akan mampu mengharunginya manakala yang lemah dan sering berputus asa pula mungkin sentiasa akan mengeluh dan berasa terkapai-kapai walau dia tahu bahawa diri mampu menghadapinya. Jadi kita memilih untuk menjadi seperti apa? (^,^)

Yup,aku tetap percaya... setiap dari kita diuji dengan cara yang berbeza cuma terpulang kepada kita untuk melawan segala dugaan itu. Jangan lemah ketika diuji dan jangan riak andaikata kau telah berjaya menempuhinya. Kelebihan mereka mungkin kekurangan kita dan kekurangan mereka mungkin adalah kelebihan kita.Yeay!

No comments:

Followers