Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Sunday 16 September 2012

Mengecat Dapur

Aduiyaiii...balik kampung kali nih betul-betul mencabar minda, jiwa dan seluruh tenaga aku.OMG!!!..bila ayah dan ibu mula mengubah suai bahagian dapur rumah maka secara automatiknya seluruh keluarga yang menapak dalam isi rumah kene "turun padang" termasuklah aku. Apa lagi yang hendak dibuat pada hari cuti begini melainkan membantu ayah mengecat dapur dengan warna lapis iaitu "undercoat paint".Dan malam ini dek kerana terlampau letih maka aku tak selesa langsung hendak duduk,berdiri mahupun baring dikatil sendiri. Adusss...dapat aku rasakan bahawa kepenatan balik kampung kali agak terasa keletihannya. Inilah karmaku!!!..Saat ini juga pernah aku lalui ketika aku masih berusia 16 tahun dahulu dimana diawal pembinaan rumah ayah dan emak, muka yang tak pernah boring ulang alik dalam membantu mereka bab cat mengecat nih adalah muka aku..Yesszeeer..sekali lagi aku meninggalkan kenanganku di dinding rumah ayah dan ibuku kuikuikui .Tepuk bahu sendiri jap kerna diusia 3 series begini aku masih mampu menggulangi detik begini hehehe Yup nostalgianyaaa....cuma bezanya kali ini aku dibantu oleh Mr.Hubby.Yeay!!

 Tadaaa..nilah bahagian dapur yang baru ditambah dan belum terusik dengan cat  dan inilah tugasan yang memenatkan aku sepanjang hari ini huwaaaaa...entahlah berapa banyak almari yang mak aku idamkan nih..????

 Kalau menyapu leh patah pinggang aku dibuatnya nihh..ngalahkan ruang tamu lak size dapur nih errr..rasanya lagi besar kut huwaaaa...sadissss...tak larat ahhh bila aku kenangkan balikkk!!!

 Sempat pose walau tengah berpeluh sakan huhu..cuba tersenyum walaupun dalam hati rasa macam nak hysteria..bukan tak ikhlas tapi sungguh aku tak larat..mungkin usiaku jadi penyebabnya wakakaka..dah tua semua rasa lemauuuu huhu...

 Mr.Hubby yang tekun mengecat pintu2 almari...Mujurlah ada dia..kalau tak,pengsan aku kerjakan sorang2 kat dapur nih hahaha..makacehh abanggg hehehe..

Ni haaa..dari baju merah bertukar ke baju coklat...bukan setakat bermandikan peluh tapi motif utama bertukar sebab sayang bajulah oiii ..takut terkena cat yang dok menitis-nitis...seeloknya kalau buat kerja macam nih,gunalah baju lama..baru hati tak kecewa kuikuikui

Ayah tercinta cuba menutup lubang dengan sejenis simen dinding..Nilah satu-satunya usaha ayah hari ini lepas balik dari dusun untuk mengutip durian tapi malangnya balik dengan tangan kosong huhu..

Aku dan Mr.Hubby dok penat2 mengecat dari pagi sampai ke petang... yang puteri kesayangan aku nih pulak dok seronok perhati dan melukis telatah kitaorang tengah bekarja..aduiii..tak sedar lak dak nih tengah melukis aku dan Mr.Hubby yang tengah syok mengecat..sekali dak nih tunjuk rasa luculah pulak tapi yang peliknya dia siap bubuh tajuk "kerja benci" wakakaka...cam tau2 jer..hahaha...

No comments:

Followers