Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Saturday 22 September 2012

Madah Kejujuran



Jika anda membuat kesilapan, sentiasa ingat bahawa akan ada peluang untuk memperbaikinya. Memang benar,sukar untuk menjadi baik dan begitu mudah untuk menjadi sebaliknya.Namun setiap yang baik itulah cabaran yang harus kita sahut dan setiap yang tak elok itu pula kita harus campakkan jauh dari hidup kita.

Guys!!!..Yup aku akui...Realiti hidup sememangnya terkadang begitu kejam tetapi sebesar manapun konflik, hukuman, kehilangan, kesilapan yang bakal kita terima atau lalui, seeloknya jauhilah segala kata-kata dusta yang membinasakan hubungan kita sesama manusia dan juga Allah. Ingatlah selalu bahawa hilangnya kepercayaan orang lain terhadap diri kita umpama kita kehilangan 1 permata yang menjadi penyeri dan 
kebanggaan diri sepanjang hayat hidup kita.

Untuk kita melupakan kesilapan diri kita sendiri mungkin mudah namun bagi orang lain untuk melupakannya sekelip mata mungkin agak sukar bahkan sentiasa akan dikenang sepanjang zaman.Itu bukan berpunca dari silap mereka tetapi adalah bermula dari kesilapan diri kita sendiri. Aku bukan siapa-siapa tetapi nasihat aku untuk semua mudah jerrr... Jika mahu orang lain percayakan diri anda...jujurlah dengan tiap kata dan tingkah laku kita.Yeay!

3 comments:

Anonymous said...

Thanks on creating one of the most stylish blogs I have come across in a long time! It's truly incredible how much you are able to take away from some thing simply because of how aesthetically gorgeous it is. Youve created a fantastic be site fantastic graphics , structure. site!

Anonymous said...

Hello, very professional high level blog! thank you for sharing. Because of good writing, and I learned a lot, and I am glad to see such a beautiful thing. Sorry for my bad English. ?

seripelangi said...

glad to hear that too..thanks guy for support...

Followers