Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Thursday 7 February 2013

Dari Sahabat Untuk Sahabat


"Jika sahabat tersilap..tegurlah dengan baik.
Dan jika kita membuat sahabat kecewa pula...minta maaflah dengan rasa rendah hati
kerna dalam persahabatan itu tiada istilah "Putus kawan" atau "Kawan menjadi Lawan" tetapi cuma ada perkataan 'Sahabat selamanya'."

Bila kita bercakap tentang ikatan persahabatan, terlalu banyak perkataan yang boleh kita gunakan sebagai pengganti diri.Cuma terpulang dengan cara apa atau bagaimana untuk kita meluahkan. Sudah menjadi perkara normal seandainya bertemu dengan sahabat lama akan membuatkan kita merasa kembali ke alam kanak-kanak atau remaja. Kenangan itu kekadang mampu membangkitkan senyuman di bibir dan tak mustahil airmata jatuh ke pipi. Betapa indah terasa seandainya masa lalu dapat diulang semula, mungkin saja lebih banyak memori yang akan tercipta. Nampaknya masa terlalu mencemburui kita, dikala kita terlalu ingin kembali ke saat itu..semuanya akan terasa seperti berada dipenghujung jalan. 

Namun aku juga tidak menolak, terkadang ikatan persahabatan itu boleh berubah disebabkan jarak, perubahan sikap dalam meniti usia dewasa, komitmen terhadap keluarga atau kerja mahupun adanya teman berbicara yang dirasakan lebih sehaluan. Keadaan itu bukan sesuatu yang mengejutkan tetapi yang pasti bagi aku..ikatan persahabatan itu takkan pernah mati walaupun setiap faktor itu menjadi punca perubahan sahabat kita ataupun diri kita sendiri. Yeay!


Nota: Seminggu dua nih terasa sedikit 'happy' bilamana hari-hariku ditemani teman-teman sekelas. Gurauan mereka didalam "WhatsApp"membuatkan aku rindu akan saat-saat remaja dan semestinya rindu untuk berkumpul semula. Terkadang teknologi ini memudahkan ikatan silaturahim dan sekaligus merapatkan jurang sesama kami. (^,^)..Untuk Julia..Nortina...Corinna..Czarina..Dolly...Haminah ..Syuriana dan mungkin juga beberapa lagi teman sekelas yang bakal join group whatsApp kami..terima kasih sahabatku untuk masa  dan keceriaan anda..I love you allsssss....Friends Forever!!

No comments:

Followers