Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Wednesday 13 February 2013

Bila Februari Tiba (-,-')

Arghhh!!..sesungguhnya bulan Februari yang padat dan memenatkan mindaku...huwaaa.. Bulan yang mengajar aku untuk "Kurang bercakap tetapi buat kerja"..."Jangan Pernah Berhenti tetapi terus berusaha' dan bla..bla..bla...Sedikit demi sedikit ayat motivasi mencucuk semangatku, andai tiada perkataan-perkataan sebegini dah tentu awal-awal lagi aku mengalah atau putus asa hehehe..

 Namun begitu, alhamdulillah setelah berminggu-minggu stress dan keletihan memikir, menghitung, memahami, mengkaji, menyemak, mencatit, menghubungi, mentafsir dan membuat kertas kerja... akhirnya hari ini aku dapat menarik nafas lega kerana kebuntuanku berakhir juga tengahari ini. Terasa beban dibahu sedikit hilang walaupun masih banyak yang perlu aku lakukan selepas ini dan cabaran baru yang mungkin harus aku jalani. Nampaknya dengan kesibukan yang aku hadapi membuatkan waktu itu berlalu dengan pantas sekali. Yup..terasa pantas berlaluuuu..woweeeee (^,^) Legaaaaaa!!!

Apa-apa pun aku telah berusaha semampu aku untuk membuat yang terbaik, selebihnya aku serah kepada Tuhan dan juga sudah semestinya nasib atau tuah aku. Andai setiap keringat dan kesabaranku berjaya mencuri tumpuan, rasa syukur tersemat dihati tetapi andai terjadi sebaliknya pula akan aku anggap ia sebagai pengalaman dan menjadi jambatan untuk aku mempelajari sesuatu yang baru. Jadi aku tak mengharap apa-apa, terpulanglah kepada rezeki aku dan keluarga.Yeay!

Bila kerja dah siap sepenuhnya, Mr. Tom yang menapak dalam hp pun tersenyum kahkahkah

No comments:

Followers