Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Thursday 6 March 2014

Alahaii...RedVelvet MuffinKu

Salam and hai everybodyyyyy!...Emm...entah tak tahu mengapa, seminggu dua nih kesihatan turun naik...kejap baring kejap berjalan kejap duduk ..Kejap penat kejap segarrr  maklumlah dah tua kerepotkannnn haha..Tak apalah..Kita dah diberi terlalu banyak nikmat, bila sesekali Allah turunkan ujian..jangan sesekali mengeluh...Be positive guys...itu tandanya Allah sayang kita sesangat hehehe..

Oh ye..dipendekkan cerita dalam aku rasa kurang enak menahan segala bagai benda yang melemahkan fizikal aku nih, terjumpa lak tepung Cake RedVelvet yang jenis ready mix dalam kotak..jeng..jeng ...jeng....Huishhh...sempat jer selongkar walau rasa cam nak pitam tapi bak kata orang ...time sakit-sakit nih semangat kene tinggi nak melawan segala penyakit yang datang..chewahhh..tetiba nak jadi "bionic women" lak ekeke.. Daripada expired baik aku buatkan kek nih memandangkan bahan-bahan yang diperlukan tak banyak mana...Alaa..Zaman karang takyah pening-pening dah..semua dah ready mix pun cuma tunggu korang jer nak buat atau tak hehehe..Sekali sekala aku mencuba dan teringin nak rasa apa bezanya bahan-bahan ready mix nih dengan kek redvelvet yang kita buat sendiri. Bila dah over excited time buat sampai badan pun rasa cam okey jer maka segala skill mulalah keluar hingga tersengeh sorang-sorang. Berangan jadi masterchef lagiii.....ngeee. Apa-apa pun i really enjoyed my cake decorating!!..Yeay!!...

Tepung Cake Red Velvet ready mix yang aku hanya perlu campurkan dengan sedikit minyak + air dan telur huhu..Mudah tak kerja aku? hehehe.. 

Ni penting..jangan lupa sapu minyak atau butter yee...

Mulanya aku nak buat dalam acuan kek segiempat biasa jer..tapi bila difikirkan balik..yang nak makan bukannya aku tapi my little princess and Mr.Hubby almaklumlah aku tak minat makan kek nih hehe....Jadi aku mula la buat ala-ala muffin gitewww...senang lagi keje aku kannn takyah potong-potong segalak..kau nak makan kau ambik seketul-seketulllll hehehe...( <-- ganaznye bahasa aku huhu)

Bila nampak kosong jer mulalah terfikir nak buat topping pada muffin cake velvet nih...Selongkar lagi lebihan butter..maka buatlah butter cream hehe...

Ingat nak buat satu style jer topping tapi al-maklumlah perasan masterchefkannnn maka segala bagai deco topping aku buat..lantak ler nampak hodoh janji aku puas hati ngeh ngeh ngehhh..balas dendam asyik baring berhari-hari kut hahaha...

Nih ler model muffins cake redvelvetku...balik sekolah makan, minum petang makan, sebelum makan malam pun makan gak..adehhh...lepas makan muffin tu tetiba cakap lagi nak breakfast muffin nih gak...Adehhh..terfikir gak aku, tak muak ke tekak dia telan butter cream tu? huhu...

No comments:

Followers