Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Saturday 6 September 2014

Yang pertama selesai, yang ke-2 menyusul :-)

Seminggu gumpul-menggumpul nih sudah cukup mencabar minda dan badanku....Arghhh!!!...penat, sakit satu badan dan megantok yang teramat la "luar biasa" hinggakan terkadang aku rasa fed-up sesangatttt...Ni la akibatnya bila dok rumah kerajaan buat macam rumah sendiri, beli semua benda sampai tak hingatttt....Perasanlah sangatttt...huhu. Yang gov ni pun satu hal, kalau suka sangat nak suruh orang pindah randah, sediakan le perabot rumah secukupnya, bukannya dibiarkan kosong atau dah setahun menetap baru hantar perabot. Bila dah pindah macam ni, kita pula yang parah dibuatnya..kalau tak beli kang tidur dan duduk atas lantai memanjang (-,-') . Boleh je kalau nak buat camtu tapi untuk tetamu aku pula rasa tak sedap hati dibuatnya tambah-tambah bila ada yang datang ingin bermalam dirumah.

Hmmm..dipendekkan cerita, 2/3  perabot-perabotku dah pun selamat "diexport" terlebih dahulu kedestinasinya hari Isnin lepas tapi masih aku merasakan bahawa banyak lagi yang perlu aku masukkan dalam kotak. Tambah memeningkan bila memikirkan ahad nih aku terpaksa ajak Mr.Hubby travel ke Kuching untuk selesaikan urusanku pula. Aduhhh...busynye la otak and badan aku 2 minggu nih, siang badanku keletihan berkemas..malamnya pula terpaksa menahan mata dan memerah otak megadap kertas-kertas yang bertimbun diatas meja. Waktu ini aku hanya mampu berdoa dan berharap agar segalanya dipermudahkan.  What to do guys..kedua-dua ujian ini datang serentak pada masa yang tak sesuai, jika urusan kerjaku cukup membuatkan otak aku stress..perpindahan mengejut ini lebih membuatkan aku stress tapi Insya Allah aku mampu hadapinya kerna aku percaya "Allah tidak akan membebankan hambaNya melainkan lingkungan kemampuannya"...Cara aku mudah...hindarkan segala perasaan negatif atau orang yang selalu membuat kita down and positifkan diri kita. Thanks pada mak dan ayah sebab sudi datang membantu anakmu disini dan menjaga puteriku untuk 2,3 hari akan datang..Muahhh! Love both of u hehehe...Yeay!

Antara perabot yang aku rasa perlu di export terlebih dahulu sebelum aku dapat mengemas benda yang halus mulus huhu...semak satu rumah wehhh...macam tongkang pecah daaa..Apa-apa pun alhamdulillah penghantaran yang pertama selesai yang ke-2 menyusul ye hehehe

Kotak-kotak untuk penghantaran ke-2 sebelum rumah dikosongkan sepenuhnya...huwaaaa...Tinggal kenangan


No comments:

Followers