Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Tuesday 29 March 2016

Udang Oh Udang..


Horayyyy!!!....Musim udang dah kembaliiii!!!..Lapar..lapar..laparrr!!!...
Dipendekkan cerita, 2,3 minggu nih orang kampung...saudara-mara... kengkawan semua kecoh dan berpesta sakan menangkap udang kat area aku nih. Bila dah dapat pula, semua pun pakat tempek dalam FB, Wechat, siap tayang dalam Whatapps group...cehhh....aperdaaaa...lapar tau tengok tau huwaaa....

Choiyyyy!!!.....Ingat aku nak dengar je sampai bergetar anak tekak nih?...Or tengok je sampai juling and perut aku bergema krok..krokk...krokkk (<-- sound effects tahap katak)..
.No...No..No...(<- Sambil jari telunjuk kekiri kekanan berkali-kali hehehe...).Demimu udang, aku sanggup menempah walaupun dah hampir 2 minggu baru order aku sampai. Nampak tak selera aku?..Nampak? ngeeee.....Oh ye harga kat sini RM30 untuk 1 kg Udang Besar...and RM35 untuk 1kg Udang kecik...Kira murah dari harga pasaranlah jugak sebabnya aku beli dari makcik aku je punnn...Diskaun kot, jangan jelesss...hehehe...

Alhamdulillah berkat kesabaran menunggu (syabas betehhh...sambil tepuk bahu sendiri hahaha..) akhirnya udangku sebanyak 2kg sampai dengan selamatnya di dalam sinki dapur petang semalam. Untuk 2 kg cuma 3 orang yang makan mungkin agak banyak, so aku cadang nak buat buat berperingkat-peringkat je...Cukup-cukup untuk makan bertiga..selebihnya aku simpan dalam freezer..Minggu depan makan balik hehehe......Ingat, makan benda camni, jangan over tau kang tak pasal-pasal masuk hospitallll....Kalau dah pitam tu, jangan nak salahkan udang pulak kahkahkah...
Tu je aku nak cerita kat sini...Perfect entry...Yeay!...ekekeke...


No comments:

Followers