Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Wednesday 6 June 2012

Kucing Terbiar Dan Anaknya

3 minggu lepas,rumah aku didatangi seekor kucing liar yang perutnya tengah memboyoiii... Dah banyak kali gak aku halau kucing tu berkeliaran kawasan rumah aku nih tapi masih gak kembali.Pernah satu pagi aku cuba siram air pada lantai kat tepi kucing tu duduk tapi halamakkkk..macam tak makan saman jer,selambe jer bersantai huwaaa..Oklah tu..aku cuma guna air,tu pun tak setitik kene badan..tak sampai hati punya pasal daaaa..Wehh..bukan cara aku nak baling dengan benda2 keras macam yang selalu aku tengok zaman bebudak dulu..Heyyy..aku  bukan orang yang kejam hokeyy..walaupun kucing bukan haiwan favourite aku tapi aku tetap ada rasa simpati huhu


Dek pagi tu kucing tu langsung tak berganjak walau aku siram air berlimpah2, tetiba hati aku jadi lembut lak.Tambah-tambah bila kucing tu wat muka cedeyyy bila pandang aku (<--saat aku jadi sentimental..perasaan keibuan aku datang huhu) terus aku masuk dapur dan ambik sekeping dua roti buat makanan dia.Kesian lak aku tengok dia lapar time perut beso gedebak camtu.Bila habis jer bedal roti tu..kucing tadi tetiba jadi manja sokmoooo..Adehh..aku relakan jer dia manja2 kat aku..entah taktau kenapa hehehe..Yang lagi memanjakan dia bila puteri aku mula tak leh dok berjauhan dari dia.Balik sekolah jer mula la dok bercakap2 depan pintu ngan kucing yang sekor nih huhu..ngalahkan bestfriend forever lak. 


Dipendekkan cerita,lepas hari aku isi perut dia dengan sekeping dua roti...kucing nih sentiasa jaga pintu rumah kitaorang pagi petang siang malam.Oklah tu...Cik Ti yang dok berkeliaran dalam rumah aku pun dah tak nampak jejak dah..takotlah tu hehehe..Dan hari nih pulak,aku mendapat call daripada Mr.Hubby yang aku tinggalkan sehari dua di rumah memberitahu bahawa kucing tadi telah selamat melahirkan 3 ekor anak didalam kotak depan pintu rumah kitaorang gak.Kotak tu sesaje aku sediakan kat situ,mane tau kalau malam2 dia sejuk..leh masuk kotak tu sebagai tempat tidur..Aku siap bubuh kain gak dalam tu hehehe...Biasanya dia tak masuk pun dalam kotak tu,just tidur camtu jer depan pintu..tapi kali nih kotak tu berfungsi lak hehehe..Apa-apa pun hari nih aku sedikit gembira mendengar berita kelahiran anak2 kucing tu ngeeee..Yeay!

Comelnya dierorang nih..tapi silap aku gak..letak kotak kecik sangat aritu,ingatkan dia tak layan kotak yang aku letak depan pintu tu hehehe Hmm...takpe laa..untuk sementara jerrr...`

Anak2 kucing nih semua kaler putih..hehehe..wahhh..kalau dah cergas nanti mesti nampak cute hehehe..Putih bersih berseri2 ngeeee... Generasi nih takleh jadi liar dah...puteri aku dah siap nak namakan sekor2 hehehe

No comments:

Followers