Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Sunday 2 June 2013

Selamat Pengantin Baru Kazenku!

Macam biasa, jika musim cuti sekolah jer pasti ramai orang kat kampung aku buat majlis perkahwinan termasuklah cousin aku sendiri. Bahang dan aura majlis perkahwinan cousinku ini memang agak terasa 2,3 hari sebelum tu hingga masa untuk aku mengupdate blog pun terasa agak perlahan. Namun begitu, alhamdulillah setelah 2 hari berturut-turut saudara mara aku berhempas pulas memotong segala daging dan ayam, berhujankan peluh dan berpatah tulang megangkat segala periuk kecil hingga ke size gedebak yang ada, akhirnya majlis ini selesai dengan jaya hehe..Dan bila selesai maka banyaklah pulak gambar yang diupdate di FB masing-masing cuma jiwa aku lebih serasi untuk mengupdate di blog kesayanganku nih jer hehehe..

Oklah hari nih server kat kampung aku pun agak perlahan,rasanya cukuplah aku tempek beberapa gambar buat kenangan pada tahun ini. Dan buat Cousinku Mr.Freddy dan Isterinya Pn.Azreen..Selamat Pengantin Baru yee...aku selalu doakan kalian akan bahagian sampai ke anak cucu dan semoga ikatan ini akan merapatkan lagi silatulrahim diantara 2 buah keluarga...Dan berharap agar dimurahkan rezeki dan diberi kesihatan yang baik selalu.Amin..Yang lain-lain..meh kita layan gambar-gambar kat bawah nih..Yeay!!

Aku dan makcik buat pose maut jap tepi-tepi periuk..kelasssss gituuuu!!! Malu-mulu kucing lak makcik aku nih..kwang..kwang..kwanggg...

Jangan heran lak...ni la antara pengangkutan yang kitaorang guna untuk kerumah pengantin perempuan..Malas cari tempat parking satu hal..sebab tu semua pakat naik kapal penumpang yang dah siap ditempah haha..Bederau gak bulu roma aku,almaklumlah perasaan bebudak aku dulu tak sama dengan perasaan dah jadi mak budak kahkahkah...Excited tu lebih kepada keseraman haha..

Wajah kazenku,adik dan uncleku yang sama ensem dan sama cuteeee...mantap2!

Seingat aku,  ni ler first time aku masuk kapal penumpang yang bawa pengantin...Teringan zaman bebudak aku dulu lak dimana uncle aku pun pernah guna alternatif begini pada hari pernikahannya, cuma time tu uncle aku guna bot express sebab jaraknya lebih jauh jika dibandingkan dengan perkahwinan cousinku semalam..huhu Dimana tak tumpahnya kuah jika tak ke nasi ye takk?? hahaha...Nostalgianya rasa bila menghayati suasana duduk dalam kapal nih bersama keluarga besarku hehe..

Ni le cousinku dan wifenya..cantik dengan baju pengantin berwarna ungu..sama padan dan sama cute ngeeee...1 Jun 2013!

Acara menepung tawar dirumah pengantin perempuan yang diwakili oleh makcik-makcik aku ngeee...

Saat aku,cousin2 dan auntyku mengalas perut,tak terdaya rasanya menahan lebih lama lagi..maka dengan selambanya kami pun mula membuka meja sendiri..Owww..pose istimewa untuk majalah wanita gituuuu ,itulah kata-kata dari makcikku hahaha..Banyak telur masin je atas meja tapi makannya tidak..just tunggu untuk diaggihkan jer arrr...

Alhamdulillah...dipetang Jumaat (31/05/2013) cousinku En.Freddy dan Pn.Azreen selamat menjadi pasangan suami isteri..Majlis akad nikah yang dilangsungkan sehari sebelum tu dan sememangnya Mr.Hubby turut menjadi saksi untuk majlis ini ekekeke.

Antara kazen mazenku dan adikku yang sempat bergambar bersama pengantin. Ni baru sikit jer..yang sipi-sipi banyak yang tak datang. Adoiiilaa..terlepaslah pulak nak bergambar ramai-ramai macam nih, ni ler akibatnya dok bertenggek kat tepi periuk je sampai orang pose kat dalam rumah pun tak sedar huwaaa...

Antara tetamu yang turut hadir untuk memeriahkan majlis nih.

No comments:

Followers