Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Friday 7 February 2014

Hotel Four Points By Sheraton Kuching

Dalam kesibukkan, aku cuba mencari masa terluang untuk mengupdate entry baru. Hmm.. Terasa awal tahun nih agak mencabar bagi aku tetapi In Sya Allah apa pun rintangan dan cabaran yang diberi, pasti boleh aku hadapi chewahhh hehehe.. Buat hari ini, aku cuba berkongsi sebuah lagi hotel yang pernah aku duduk baru-baru nih. Biasalah tu,dalam aku sibuk menguruskan tugasan sendiri pasti aku juga sentiasa ada sesuatu untuk dikongsi bersama pembaca semua. Guys..aku memang suka promot free nama-nama hotel dalam blog aku nih, dah jadi macam "habit" pulak dooohh hehe...Moga info yang aku beri dapat membantu anda semua.

Dipendekkan cerita, "Terbang" ke Kuching tengah bulan lepas secara mengejut memberi kesempatan untuk aku merasa sebuah lagi hotel yang agak gah di bandaraya Kuching. Bangunan 12 tingkat yang terletak lebih kurang 2km dari lapangan terbang baru nih sememangnya agak menyerlah jika dilihat dari jauh. Sebuah hotel yang diketegorikan sebagai hotel 4 bintang dan sememangnya membuatkan kita selalu terfikir tentang bayaran yang dikenakan. Syukur sesangat, kebetulan sewaktu aku kesana..hotel ini telah membuat promosi "hot deal" jadi aku segera mengunakan peluang yang ditawarkan. Sekali sekala nak juga merasa hotel mewah..uishhh..mewah ker??? Prasantannn jer lebih aku nihhhkannn..kalau tak pasal hot deal tu jangan harap aku dapat merasa hotel nih ekekeke.....

Sewaktu di Four Points aku menempah sebuah bilik Comfort Room dengan tersedianya sebuah king bed. Owh..alasan aku memilih hotel nih sebabnya berdekatan dengan Lapangan terbang yerr.. memandangkan aku sampai dibandaraya Kuching diwaktu malam jadi aku tak larat nak duduk dalam taxi untuk beberapa minit lagi. Cukuplah sehari di Kuching kerana waktu itu aku tidak merancang apa-apa jadi selesai kerja aku akan balik secepat mungkin. Yup perjalanan yang cukup memenatkan kerana tengahari esoknya pula aku perlu segera mengejar masa untuk kembali ke airport sebelum tersentap daripada kerugian tiket...hamboiii...berkias youuu hahaha... Bagi pandangan peribadi aku...hotel nih memang besar dan agak luas tetapi jangan risau, takkan sampai tersesat haha..Sayangnya waktu aku sampai didepan pintu Hotel Four Points nih agak lewat sekitar jam 10.45pm, dan keadaan di lobby hotel pula sudah lengang jadi teserlah kesunyiannya yerrr..maka secara tak langsung nikmat masuk hotel tu tak terasa sangat maksudnya takde gelagat manusia yang perlu kita hadapi ekeke. Semasa urusan check-in dan check-outnya pula, segalanya berjalan dengan lancar dan cepat ditambah dengan kemesraan yang cuba dipamerkan oleh pekerja hotel itu sendiri  hingga membuatkan hilang megantukku :-D.

Masuk je dalam bilik terasa segar pula bijik mata, setiap sudut yang aku pandang membuatkan mata aku semakin seronok menikmati susun atur bilik..Kalaulah puteri kesayangan aku ikut bersama ketika tu pasti dia dah melompat-lompat kegirangan ala-ala kanak-kanak rebina atas katil tu hehehe..Hmm..simple,cantik dan luas itulah 3 ayat yang aku dapat simpulkan. Aku rasa bagi anda yang masih was-was untuk singgah ke hotel nih, tak perlulah fikir banyak kali kerana kepuasan itu pasti kita dapat setelah kita berada disini cuma pepandailah cari waktu "hot deal"nya ye melainkan korang memang nak bayar lebih je. Bagi aku semua itu ikut kemampuan korang..Oklah..selebihnya anda nikmatilah gambar-gambar di bawah ye...Jom cuba Hotel Four Points By Sheraton di Kuching.Yeay!!

Klik SINI untuk hotel lain


Luas dan cantikkan?..Warna pun tidak terlalu menjolok mata jadi stress aku hilang seketika kuikuikui..

Nih style yang jarang aku jumpa sebelum nih..dinding bilik mandi nih bersebelahan dengan katil...Kalau yang bawa family atau kengkawan tu...nak mandi pun rasa lain macam hahaha...kang orang kat luar lak nampak tapi sebenarnya kaca tu tebal gak..tak nampak apa pun selain cahaya..huhu...




Tadaa..bilik mandi yang sangat luas..terdapat 2 bilik mandi iaitu satu tempat korang nak berendam dan satu lagi untuk sesiapa yang biasa mandi air paip atau "air bunga"..ikut korang la...tapi bilik mandi nih memang luas..siap ada penimbang berat digital lak tu kat bawah sinki..Hadoii..rasa macam insaf seketika lepas tengok berat badan sendiri hahaha..Apa motif letak penimbang berat badan dalam hotel ek? (^,^)..Tapi ok gak..tu la kelainannya kut...Sorry lupa capture penimbang tu haha..



No comments:

Followers