Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Saturday 7 June 2014

Berakhirnya Percutian Kami

Fuhhh...setelah 2,3 hari berhibur ditempat orang tanpa rehat secukupnya memang agak terasa kepenatannya bila sampai dirumah sendiri. Tambahan pula terpaksa bersekang mata dan melalui perjalanan yang panjang sebelum sampai kerumah huhuhu. Yerp...aku memang penat sesangat tetapi dalam masa yang sama kepenatan itu hilang kerna terlalu seronok bercuti bersama dengan orang tersayang. Adakalanya terselit rasa kasihan melihat wajah letih puteri kami yang kadang kalanya merungut sendirian kerana tak tahan berjalan seharian. What to do sayang..kita cuma bercuti sekejap saja, jadi gunakan masa dengan sebaiknya. Jika cuma duduk dihotel lebih baik rehat dirumah saja..tul tak?hehehe. Takapalah sayang, mama dah belikan "Barbie" buat pengubat tu...mesti lepas nih sayang seronok sangatkannnn....hehehe..

Perangai yang tak pernah hilang jika berjalan...Pantang nampak brochure mesti nak kutip. Dalam beg penuh dengan brochure2, sampai rumah siap jadi koleksi huhu

Hari2 terakhir nih macam2 benda nak makan..Durian pancake@crepe memang sedap sangat sampai makan tak hingatttt!!!... hehehe Menu yang lain aku lupa nak capture sebab kelaparan tahap naga dek kerana tenaga aku kekadang terasa hampir2 empty lak dok pusing-pusing tempat yang sama hehehe

Hari keberangkatan pulang kami dan seawal jam 4.30am begini KLIA 2 sudah sesak. Kami bertiga memang megantuk sesangat sebab terpaksa bangun jam 2am dan bertolak dari hotel pukul 03.30am, ni lah akibatnya guna flight paling awal hehehe   Bagi aku KLIA 2 nih, keadaannya lebih teratur dan mudah berbanding lcct dahulu cuma pada pandangan aku securitynya agak longgar pada bahagian luggage. Tiada pemeriksaan yang dilakukan seperti di airport2 biasa, mungkin faktor airport ni masih baru atau mungkin juga masih dalam proses kut hehehe..

Guys...dipendekkan cerita bila jejak je kaki ditempat sendiri dan masuk ke dalam perut kereta maka aku dan Puteri kami mula berusaha melakar peta dunia sepanjang jalan dek kerana tak tidur semalaman. Kesian Mr.Hubby yang terpaksa drive 2,3 jam lagi sebelum dapat merasa nikmat tidur tanpa mimpi hehehe.. Makaceh ye abang..jasamu kami kenang lagi dan lagiiii...Alhamdulillah kami sampai dengan selamat.Yeay!

Juls Julie80 said...

Gak klia2 in nang dibei pemerikaaan luggage ji gak lcct sabei. 1st time nua sawa ko check in, siap melabau gan kedau scan luggage. Dibuh scan sau ubak a gin.

Tp tiap2 masa nang sesak ji gaya gin..ok laa berbanding lcct sabei..luas aluk..

seripelangi said...

Ienlah nua heran lau in ju,senang2 tenawan bak pigik barang wak debei dibenarkan masuk bilun..bahaya gak penumpang kik senged ko hehe tapi apa pun memang dao aluk lah tan..singo tan agei,mun sabei lasuk angai tan hawa dagen lcct hehehe