Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Sunday 30 December 2018

Christmas Yang Simple

Sorry gaissss...mood aku terlebih rajin pulak bulan nih sampai terupdate 2 entry dalam satu hari..Nih nak kena update sebelum berakhirnya tahun 2018 kuikuikui..Dipendekkan cerita...Ada teman yang tanye, time Christmas aku buat apa hehe...of coz la temankan ayah dan ibuku.Ye la sementera masih ada nih kita jangan lak biarkan diaorang calebrate tanpa kita kang kecik hati pulak orang tua aku hehe..Kita mudahkan aje..takyah nak over hokeyyy...Family tetap family...

So di hari gembira mereka, aku dan kakak aku gigih la isi balang yang kosong...cuci gelas2 yang ada untuk diguna menghidang and so on...Alaa...sama je macam kita Raya. Sanak saudara, kengkawan datang kita sambut juga macam biasa cuma kali nih tetap disambut secara sederhana seperti tahun-tahun sebelumnya.

Apa pun perbezaan kita...jangan pernah lupa pada yang berada dan pernah ada disekeliling kita. Sekali sekala seronok bertemu sanak saudara di hujung tahun camnih...ada yang sihat, ada yang sakit..ada yang makin encem dan cantek..ada yang serabai dan ada yang kemas siottt....ada yang makin kurus tak kurang gak yang macam aku..makin tembam wakakaka..Alhamdulillah walau apa pun keadaan..kami masih berkesempatan bertemu di tahun 2018 nih.Syukur...kenangan terukir sekali lagi untuk 2018. Jika ada family and kengkawan yang lalu blog nih...Makasih untuk korang yang sering membahagiakan hati ini.

Kat bawah aku gigih editkankan semua photo yang ada gambar aku...Gara-gara nak share kat sini buat kenangan aku suatu hari nanti. Jarang aku dapat bergambar dengan cousin mazen aku tau hahaha...Yeay!


Mr.Hubby and me with cousin paling sulung belah mak aku..aduhaiii...taktahu napa kali nih dia nampak lebih kurus berbanding tahun lepas haha..Kalau aku cakap depan2 nanti dia berlagak pulak cakap diet..tu pasal aku buat bido wakaka

Nih dengan isteri Cousin sulong aku tu..Berbangsa Iban tapi fasih yang amat berbahasa Melanau...I'm Melanau hokeyyy..cuma kat blog kene guna BM...biar rakyat Malaysia semua faham...kalau nak taip BI aku tak reti sangat...Kelaut la jawabnya hehe...

Nih cousin lelaki aku dari pakcik kedua..still single and available...Muka ala2 geng Shah Rukh Khan haha....kitaorang memang berbilang bangsa..cakap je Family kiteorang mesti muka banyak tak sama sebab kebanyakkan anak angkat haha...

Rumah ayah dah kene serbu...halamakkkk..baru lepas isi biskut dalam balang...tak ready lagi sebenarnya haha..kul 10am lebih oiii...anak2 baru je lepas mandi semua haha

Nih cousin aku yang paling rapat zaman bebudak dulu..still gak manja2 camnih ngan dia..umur kecik dari i rasanya 2 tahun tapi dah ada 2 anak haha....Muka cina sbb memang asal Cina mix Iban cuma pakcik aku jadikan dia anak angkat gak...Maka jadilah dia kakak sulung kepada mamat geng Shah Rukh Khan tuuu haha..Berdua je diaorang..

Nih la anak buah aku yang comel2 tu...Anak i cuma sorang kot..menumpang kasih sayang diaorang jap..teringin lak ada baby tp apakan daya rezeki tak memihak aku dan Mr.Hubby huhu...

No comments:

Followers