Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Sunday 30 December 2018

Mini Family Gathering 2018

Percutian dah lepas so aku kene focus untuk buat makan-makan buat family kecilku. Beginilah perangai aku sejak dari dulu..memang suka menjamu satu family dengan harapan agar kami sekeluarga dapat berkumpul bersama. Aku percaya..dalam rezeki aku dan Mr. Hubby mungkin tersirat rezeki mereka semua..Syukur kami masih setia dengan cara begini walaupun berbeza tiap tahun. Aku juga sentiasa berdoa dan berharap moga melalui didikan diri sendiri begini dapat mengalir terus ke dalam jiwa Puteri kami. Insyaallah dia mempelajari sedikit demi sedikit tentang bagaimana kita meraikan keluarga suatu hari nanti. 

Tak banyak pun ingin aku ceritakan disini kerna semua yang aku rancangkan alhamdulillah berjalan dengan lancar. Mungkin berkat niat baik yang aku dan Mr. Hubby rancangkan untuk membuat mini family gathering nih tanpa berkira, Allah mudahkan dengan menambahkan lagi rezeki kami sekeluarga tanpa diduga serta melapangkan dengan menghilangkan segala keletihanku dari hari sebelumnya dengan sekelip mata setelah melihat telatah dan ragam setiap satu daripada mereka...Aku gembira kerana semuanya lancarrr....Yeay!!



Aku memang dah letih sangat masa nih..time tunggu mak ayah dan adik beradikku sampai hehe...loteh sampai tidur malam pun tak selesa haha

Tahun nih nampak tak banyak yang aku buat  setakat Mr. Hubby hiriskan daging ayam dan lembu serta hati ayam dan lembu lepas tu cari segala macam fishball..cendawan...mee..sea food cikit then sayur2 je. Mudahnya buat Young tau Fu and Mini BBQ grill nih...Tapi bab buat dim sum tu memang aku rasa macam nak mereput sorang-sorang haha..

Panjang meja nih tapi focus la dekat jagong kontot tu..kite orang tanam sendiri tauu...hehe...tu pun aku simpan dalam freezer sebulan sebab nak suruh Kakak and satu family rasa jagung yang Mr. Hubby tanam..Gigih tauu nak simpan..risau pun ada haha...risau jadi hitam haha

Camnilah ayah aku..diajaknya makan, dia buat tak layan dulu lepas separuh orang makan baru la nampak dia makan...tengah baca berita online...Orang dah pencen memang macam nih...taknak jauh dari berita..tak dapat tengok kat tv..baca kat hp pun okey...zaman dah berubah...Surat khabar tu jarang beli dah hehe..

Adik laki bongsu aku...Hari ahad kene keje gak..kesian tol..nasib baik ada sejam untuk rehat makan...sempat la singgah kejap hehe...lapar dia tu..makan pun terketar-ketar haha

Suasana time nih..cuma aku tak dpt nak publish sangat gambar kakak and anak-anak buah aku sbb tak guna tudung..so sorry ye sebab tak tempek sini..nanti aku usahakan camne nak hide..scroll bawah je dulu hahaha..

Hp zaman sekarang memang canggih...jambu tak anak buah aku nih haha...Oppa...opsss... Oppooo memang tak dapat dinafikan flawless dia camne haha

Anak buah paling bongsu...ikut sukahati dia je nak tido...orang ajak makan dia nak tido pulakk...hurrmmm..

Dia ngan daddynya...aku suruh diaorang keliling guna motor skuter aku nih haa..sebabnya banyak ari dah tak start semenjak gi KL aritu..nasib baik la dapat start cara manual..kalau tak..mampos...poning mokcikkk memikir nak baiki starter tu

Sebab gigih nak tunjuk betapa meriahnya time tu, maka semua mahluk yang tak bercover aku kene tapiskan...kan dah cakap aku usahakan nak masukkan diaorang kat blog nih haha

Makan lagi..makannn..makannnn...dan makan sampai kenyang..syukurrr

Aktiviti lepas selesai makan, bebudak gigih isi air dalam belon..Main lempar belon katanya...

Bila awie dan erra dah tukar guna motor..camnihlah keadaannya huhu 

Lepas main lempar2 belon, sempat suruh diaorg pose..basah kuyuppp beb..

Kau hingat perut kiteorg tak lapar lepas tengok anak2 berlari petang tu...Nih la buktinya lepas mandi je bebudak...kitaorang sambung balik makan petang tu..dah dikira dinner gak la kottt....perabiskan apa yang patut biar takde yang tinggal...tapi still gak ada yang tinggal nokkk...



No comments:

Followers