Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Tuesday 29 July 2014

Cerita kami Di Raya Pertama

Yuhuuu..Selamat Hari Raya buat rakan-rakan dan keluarga yang beragama Islam. Macam mana dengan raya tahun nih,best tak?.Bagi aku la..tahun nih raya memang gempak dan best sesangat walaupun pada mulanya aku jangkakan Raya tahun nih biasa-biasa je tapi kita cuma manusia biasa,terkadang yang kita rasa tak semestinya benar hehehe...

Tahun nih aku dan Mr.hubby cuba beraya dengan bersederhana, mengurangkan apa yang patut dari tahun-tahun sebelumnya. Alhamdulillah semua yang dihajati berjalan dengan lancar dan aku rasakan nikmat beraya dengan bersederhana nih jauh lebih seronok dan happening ditambah dengan kehadiran sanak saudara yang tak putus-putus. Peluang berkumpul bersama keluarga dan sanak-saudara begini bukan selalu kita dapat..tahun ini dengan izin dariNYA kita dapat bersama, siapa tahu di tahun hadapan kita mungkin berpisah untuk selama-lamanya jadi gunakanlah saat-saat begini untuk saling bermaafan disamping lebih mengenali saudara-saudara kita yang jauh serta dekat. 

Yup...kebelakangan ini aku memang agak keletihan menyediakan persiapan Raya namun dengan kehadiran keluarga dan sanak saudara membuatkan rasa letihku hilang bilamana hari raya kami dihiasi dengan gelak tawa bersama. Dibawah cumalah sebahgian daripada kisah atau cerita kami di Hari Raya pertama, untuk raya seterusnya Insha Allah akan diupload di entry yang akan datang.Yeay!


 













2 comments:

Jari Manis said...

Selamat hari raya sp, meriah betul raya bila dpt ramai kunjungan semua persiapan terasa berbaloi kan :-)

seripelangi said...

Alhamdulillah walaupun family aku buat sederhana tp tetamu yg dtg bertandang tahun ni diluar jangkaan.Yup...berbaloi sesangat♥

Followers