Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Thursday 3 July 2014

Salam Ramadan Al-Mubarak 2014 Yer (^,^)

Hari nih sudah masuk hari ke-5 umat Islam berpuasa. Alhamdulillah...kehadiran ramadan kali ini sedikit membangkitkan rasa terujaku dan dalam masa yang sama ditemani perasaan yang sangat tenang serta gembira sehingga ada ketikanya aku merasakan puasa kali ini tak terasa berlalu. Syukur diatas rasa kelapangan yang diberikan semoga apa yang aku rasa turut dirasai oleh semua umat islam dimuka bumi ini.

Owhh..dalam keseronokkanku menyambut ramadan, seperti juga rakan-rakan blogger yang lain..masih belum terlambat untukku mengucapkan Selamat menunaikan Ibadah Puasa buat kaum keluarga,rakan-rakan serta pembaca sekalian. Semoga kehadiran Ramadan kali ini memberi seribu erti bagi kita semua. Bersihkanlah hati dari sebarang sifat prasangka, hasad dengki, cemburu atau apa saja yang boleh membinasakan hidup kita kerana semua sifat itu cuma akan mensia-siakan ibadah puasa kita. Dibulan yang mulia ini seelok-eloknya kita meluangkan masa untuk beramal pada diri sendiri dan orang lain. Disaat pintu-pintu syurga dibukakan manakala pintu-pintu neraka pula ditutup rapat jadi marilah kita sama-sama melakukan kebaikkan. Jika bukan untuk orang lain, sekurang-kurangnya kita lakukan kerana Allah dan diri sendiri. Bulan ramadan adalah bulan berganda maka setiap apa yang kita lakukan akan mendapat balasan yang juga berganda. Dikesempatan ini, aku juga ingin memohon maaf andai sebelum ini pernah menghiris hati pembaca-pembaca secara sedar dan tidak. Salam Ramadan Al-Mubarak. YEAY!



Akhirnya, setelah beberapa bulan berpeluh-peluh menyiram benih-benih semaian, pagi ini aku dapat mengutip hasilnya. Alhamdulillah syukur diatas rezeki yang diberikan dan kerana hasil-hasil ini, ia juga mengajar aku untuk berserderhana dalam berpuasa. In Sha Allah akan menjadi menu berbuka nanti.

1 comment:

Jari Manis said...

Salam ramadhan dan selamat berpuasa seri pelangi. Betul tu bulan yg mulia ni marilah kita gandakan amalan. Jm pulak tengah 'cuti' :-)
Best nya bila tgk hasil tanaman tu segar

Followers