Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Tuesday 22 July 2014

Rayakan Minggu Depan :-D

Fuhhh...2,3 hari nih sudah cukup memenatkan maka malam nih aku ambil kesempatan untuk berehat sambil membaca blog teman-teman semua. Seronok bila membaca kata-kata yang mengusik hati dan adakalanya terkesan juga dengan kesedihan yang melanda teman-teman yang ditimpa musibah dan masalah. Yupp..Sekurang-kurangnya hilang juga stress dan penatku meyimpul popia 2,3 hari nih setelah membaca entry kengkawan blogger semua hehehe...Hmm ramai juga dikalangan rakan-rakan blogger yang dah pun membuat persediaan Hari Raya seawal mungkin dan tak kurang juga ada yang masih terkontang-kanting macam aku ni haa...sabooo je laaa...ngeee...

Saje nak citer...dekat-dekat nak raya ni, akulah orang yang paling kerap keluar masuk dapur sampai pinggang aku pun rasa lain macam hari nih almaklumlah akulah bos...aku jugaklah pekerjanya. Belum lagi bergelar chef bertauliah..baru je jadi bibik dah boleh buat aku pancitttt wakakaka...Takpelah...raya pun minggu depan jadi takyah panik sangatlah wehhh...(Hadoii..saja nak sedapkan hati padahal akulah yang paling cepat gelabah dalam family huwaaaa).

Dipendekkan cerita pula, hujung minggu lepas bukan main excited aku beli bahan-bahan untuk buat kek tapi masalahnya aku nak buat kek apa pun tak terfikir lagi. Adehhh..buku resepi pun aku tak sentuh lagi, inikan pula nak buat keknya.Yang aku beli cuma bahan-bahan basic untuk buat kek je, selebihnya aku nak campak ape dalam adunan tu? huhuhu Nampakkk??...Betapa slownya aku tahun nih kwang..kwangg..kwanggg....Sekali lagi aku cakap pada diri aku...Takpelah..rayakan minggu depan(Adehh..macam esok je rasanya Raya huwaaa...).

Guys..aku tahu walau tak selalu tapi kekadang korang juga pernah dalam situasi seperti aku. Takpelah...itu perkara biasa bila menjelang Raya. Kalau takde tekanan, masalah atau benda-benda yang mengganggu fikiran dekat-dekat nak raya macam nih, rasa macam tak seronok pulak nanti. "Hidup nie kan penuh dengan cabaran, yang sabar dan tabah sahaja mampu menghadapinya". Takpelah...Rayakan minggu depan hahaha..Yeay!

2 comments:

Jari Manis said...

So kesimpulan nys berapa biji kek yg SP buat tuk raya thn ni

seripelangi said...

Sempat buat 2,3 biji kek tp yg sadisnya kek aku nampak pucatlah pulok tahun nih almaklumlah kedekut colour hahaha

Followers