Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Sunday 13 July 2014

Musim durian di bulan Ramadan

Kebelakangan nih Mr.Hubby tersangatlah sibuk hinggakan hujung minggu yang ada pun cuma digunakan untuk berehat sepenuhnya dirumah. Alkisahnya minggu nih pula, kepenatan yang terasa terpaksa dilupakan dek kerana 2,3 minggu nih bila call  mak dan ayah aku kat kampung je, hampir tiap kali tu jugak la dok sebut tentang durian. Halamakkkk...musim durian pada bulan ramadan pulak dahhh, ni yang buat tak tahan nih kwang..kwang...kwangg..favourite tu wehhh!!!...

Alhamdulillah tahun nih nampaknya hasil dusun mak dan ayah aku agak baik berbanding tahun-tahun sebelumnya. Rasa teruja pula bila waktu berbuka petang semalam sebab dapat merasa durian hasil dari family sendiri. Nikmatnya tak terhingga dan semestinya manis dan sedap sesangat. Lagipun, musim durian bukannya selalu...kalau tak balik kampung kang tak merasa lak hasil titik peluh arwah datuk aku nih. Baiknyelah arwah atuk dan nenek aku kan, diaorang tanam untuk anak, cucu dan cicit diaorang rupanya. Dan hari nih balik rumah sendiri semestinya berbekalkan durian walaupun satu kereta rasa nak pening bila hidu bau raja buah nih sepanjang jalan hahaha..Yeay!


Antara hasil dari dusun petang semalam...hmmmm...

Sedap dan rasa sangat berlemak..Benih yang terpilih youuu..

Smart tak ayah aku bila buka durian hahaha...Menyediakan kami bekal untuk dibawa balik...

Model durian runtuh...ngeee...encem tak adik aku? :-p


Kalau bukan bulan ramadan dah tentu dalam tekak dah buah2 nih tapi sabo je la...tunggu sampai rumah dan tiba masa berbuka petang ni huhu



4 comments:

Juls Julie80 said...

nyum33xx...

nyam kedao inn..uhuhuu

seripelangi said...

Ye semestinya dao..puas hati you hehe

Jari Manis said...

Bestnya ada dusun durian boleh makan puas2

seripelangi said...

Camtulah nampaknya...tak beli dah tahun nih,makan sampai muak ekekeke

Followers