Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Tuesday 9 October 2012

Madah Sahabat 1


"Kau ada dikala ku suka
Dikala duka
Setiap tangisan dan juga ketawa
Kau ada dikala ku perlu
Setiap menemaniku
Pegang erat tanganku bila aku jatuh"

Opss...Itu bukan puisi tetapi beberapa baris lirik lagu dendangan Najwa Latif bertajuk Sahabat. Lirik yang simple dan mudah difahami. Hmm...Begitu "Magiknya" nilai persahabatan.Tanpa kita bertanya..tanpa kita menyentuh dan tanpa kita mendekati, ia sudah cukup untuk kita mendalami isi hati seorang sahabat. Siapa pula yang tak perlukan seorang kawan untuk menemani perjalanan hidup kita? Everyone of us need friends walaupun cuma teman sementara tetapi lagi hebat bila ia menjadi teman selamanya. Ayat yang mudah dari aku.."Seorang sahabat takkan berganjak walau seinci sikapnya dari mula kita mengenalinya hinggalah terpisah nyawa". Mungkin sukar mendapat sahabat begini,tetapi aku percaya dari 100 insan yang berada di sekeliling kita,pasti ada seorang diantaranya. 

Sepertimana ikatan diantara keluarga atau sepasangan kekasih, perhubungan persahabatan juga bersatu didalam hati.  Kejujuran dan dasar saling percaya adalah satu keutamaan. Jika hilang salah satu antaranya pasti anda akan merasa diri anda keseorangan di muka bumi ini. Ingat..seorang sahabat mampu membaca segala yang tersurat dan tersirat di hati kita, dan andaikata kejujuran dan kepercayaan dia telah hilang maka sahabat yang dicari juga mungkin menjadi mustahil. Logiknya.. kekadang kita tak tahu siapa yang menjadikan diri kita sebagai teman rapat mereka tetapi diri kita selalu jelas akan siapa mereka yang telah menjadi sebahagian dalam hidup kita hehehe..Dan siapa sahabat aku? Tak perluku sebut tetapi cukup aku katakan bahawa mereka yang selalu aku ingat dan ambil berat didalam hatiku.Yeay!!!..

No comments:

Followers