Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Monday 15 October 2012

Mood dan Hijau

Eeee...geramnyaaaa...!!!..Pagi nih bangun tidur elok jer mood aku tapi tetiba leh stress sampai ke tengahari pulak jika aku kenangkan balik. Pehhh...malas nak cakap!.huhu...Haduiii..poyo jerr...Dengan keadaan emosi yang entah apa-apa..dengan kepala masih berserabot..penat pun ye gak...maka sampai jer rumah terus buka peti sejuk. Tadaaaaa..ngadap sayur-sayuran dalam peti lagi best. Lagipun aku pernah dengar bila tengok benda-benda hijau boleh menghilangkan stress( <-- Ye ke? Leh pakai ke words tu?kahkahkah) Mak aihhhh...macam tak caya tapi aku tetap praktikkan gak idea tu...kuikuikui


Nahhhhh...ambik...berapa banyak benda  hijau yang aku keluarkan dari dalam peti sejuk hari nih.Segala macam sayur aku keluarkan tengahari nih gara-gara nak sejukkan hati tengah berapi haha. Sayur peria..bendi..timun..kacang belimbing..cili bermacam size pun ada (Menayang ke aku nih?? wakakaka)..Ohhh..bahagianya hati bila tengok sayur-sayur yang aku petik petang semalam begitu segar belaka tambah-tambah hasil dari titik peluh sendiri. Hmm..rasanya betullah kata orang, nak sejukkan hati kene tengok benda hijau. Kesimpulannya ..geram yang meluap2 dalam hati  aku tetiba hilang gara-gara nak cari idea untuk masak menu apa tengahari nih untuk Mr.Hubby dan Puteri tersayang...hehehe..Yeay!. 

Nota:  Kekadang kita kena cuba sesuatu tu walaupun tak masuk akal hehehe..

No comments:

Followers