Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Wednesday 11 July 2012

Terung Ungu Grill Bersama Sambal Petai

1 call sudah cukup membuat aku rasa happy hari nih.Pehhhh..gembiranya berlanjutan hingga ke malam...saat aku rasa sedikit lega dengan segala kekusutan yang melanda fikiran sebelum ini.Ahhh...lega sesangatttt!!..Dalam hati memanjat rasa syukur kerna sedikit demi sedikit pintu rezeki terbuka. Alhamdulillah...untuk sedikit kegembiraan yang diberi hari ini,maka aku menjadi teruja.Dengan semangat yang meluap-luap aku mula memikirkan menu special untuk Mr.Hubby..hahaha..Sudah menjadi kebiasaan setiap kali teruja, pasti aku akan segera masuk dapur memikirkan menu terbaik untuk dihidangkan.Dan tadaaaa...maka hidangan utama untuk hari ini ialah Terung Ungu Grill bersama sambal petai terbayang diminda dan ternyata projekku berjaya.Yeay!!

Terung Ungu Grill bersama Sambal Petai..yummmyyy!!..sedap sampai menjilat jari youuu tambah2 makan dengan nasi putih!..Nih menu yang jarang aku buat tapi oleh kerana baki petai yang mak aku bagi hingga kulitnya macam dah rentung dek aku simpan lama sangat dalam peti,maka hari ini aku cuba habiskan dengan membuat sambal petai.Jangan risau,biji petai tu nampak je hitam sebab kulit yang sepatutnya berwarna putih tu bertukar hitam dibiarkan camtu jer. Nampak lebih lawakann..ala-ala rentung gitu hahaha.. Saat-saat akhir lak baru terfikir nak buat macam nih,sebelum nih aku belasah camtu jer...err..kebetulan terung yang aku tanam pun ada gak kat tepi rumah nih jadi apa lagiii..masa untuk menjadi mastercheflah jawabnye hehehe..Owh Saja aku tempek gambar tu kat sini sebabnya aku jarang tempek pasal makanan dalam blog aku nih maklumlah masak pun tak tarer mane,segan lak nak tayang2 kat orang. Tapi oleh kerana malam nih aku rasa happy sedikit so apa salahnya aku sharekan kat sini..ye takkk...Mane tau ade yang terpandang gambar yang aku tempek nih,terus nak try buat gak hahaha...

Cantik tak lukisan nih? Haaa...ni ler hasil lakaran puteri aku sebelum masuk tidur semalam...alaa...setiap malam pun camtu cuma kali ini lukisannya kelihatan lebih hidup daripada biasa.Sesungguhnya aku terpegun seketika melihat lukisan ini dan turut berasa bangga dengan pergerakkan yang cuba disampaikan hehehe..Nampaknya puteri aku pun dah pandai berimaginasi sekarang nih hehehe..Untuk budak yang baru nak masuk 7 tahun,sudah tentu aku berasa puas hati melihat lakaran bersahaja yang cuba ditonjolkan di papan putih yang kami sediakan.Yup walaupun masih banyak cacat celanya tapi takpe,dengan minat yang ada, insyaallah puteri kami pasti mampu melukis potret keluarga kami suatu hari nanti.ekekeke..

Honey dewwww melonnn!!! My favourite fruit huhuhu...Hari nih Mr.Hubby sangatlah baik hati dengan membeli sebiji buah honey dew yang aku kira dalam 3kg camtu..Dan malam ini pula Mr.Hubby ringan tulang membantu aku didapur dengan membelasah honey dew nih....siap potong dadu ala-ala size gajah lak tu ekekeke...Tak kisah pun camne dia belasah honey dew tu asalkan dimasukkan dalam freezer sudaaaaa..segar jugak anak tekak aku bila melahapnya nanti hahaha...Ohhh..pic honey dew pun aku ambik...yerrr arrr..aku sempat jerrr...Sekarangkan zaman canggih,dok sambil makan pun leh capture hahaha...

No comments:

Followers