Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Tuesday 9 July 2013

Hadiah dari Puteri!

 Ouchh!..2,3 minggu nih begitu mencabar minda dan fizikal. Banyak benda yang harus diurus, diteliti, dibincang, diperhati dan dipertimbangkan. Alahaiii sibuknya tak terkata hinggakan biji mata ni terasa megantuk setiap kali duduk dan mengadap tulisan-tulisan yang harus aku baca dan fahami satu persatu. Cehhh!..Poyo tol ayat aku hahaha Tetapi alhamdulillah, kepenatan dan semak-semak dikepala terasa berkurangan setelah selesai membuat lawatan tapak pagi tadi sambil memerhati beberapa insan membuat tugasan yang aku arahkan dengan penuh berdedikasi. Walaupun matahari terik memancar seakan membakar kulit wajahku tadi pagi, namun terukir senyuman ikhlas dibibirku buat mereka yang bertungkus lumus dan tekun membuat kerja-kerja mereka. Tanpa mereka mungkin semuanya jadi mustahil. TERIMA KASIH tak terhingga buat mereka dan perasaan syukur kepada Tuhan juga diatas rezeki yang tak pernah putus untuk kami sekeluarga..sekali lagi alhamdulillah..syukur!

Dan kegembiraan aku tidak cuma berakhir disitu, ternyata kehadiran ramadan kali ini terlalu banyak kejutan buatku..Dihari yang aku rasakan terlalu stress dengan kesibukkanku meguruskan sesuatu, puteri tersayang telah menghadiahkan sesuatu yang lebih bermakna buat aku dan Mr.Hubby hari ini. Setelah 2 tahun aku melihat puteriku hanya pulang dengan tangan kosong bila tibanya Hari Sukan Tahunan Sekolah tetapi berlainan pula dengan hari ini, ternyata suntikan semangat dan motivasi yang aku berikan sejak semalam telah membuahkan hasil dan sekaligus menempatkan puteriku tempat ke-2 dalam acara 100meter hehehe..Senyumanku tak pernah hilang sejak puteriku bercerita penuh semangat tentang kesungguhannya untuk mendapat tempat dalam acara larian walaupun aku tahu sejak hari ahad lepas dia berjalan terhenjot-henjot dan pagi semalam merengek-rengek setiap kali memasukkan kaki dalam kasut sekolahnya gara-gara sedikit luka yang belum pulih sepenuhnya di jari kakinya.  Nampaknya kata-kata semangat mampu  membuatkan puteriku melupai seketika kesakitan dijari kakinya..hehe.Walaupun aku tidak berkesempatan untuk menyokong ditepi padang seperti tahun-tahun sebelumnya akibat bertindih jadual dengan tugasanku dan kebetulan Mr.Hubby juga masih outstation untuk beberapa hari namun kami tetap berasa bangga dan tumpang gembira dengan kejayaan puteri kami. Woweee..Ibu bapa mana pula yang tak gembira dengan kejayaan anak mereka..ye tak?hehe.Yeay!!..



TAHNIAH SAYANG! We love you!

2 comments:

Cik Nurul Pinky said...

Salam perkenalan...

tahniah untuk puteri akak..

seripelangi said...

Thanks and salam perkenalan juga buat
Cik Nurul (^,^)

Followers