Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Wednesday 17 July 2013

Kena Sengat

Fuhhhh!!..Malamku yang pendek sambil dibuai dengan mimpi indah tetiba bertukar menjadi mimpi ngeri apabila belakang lututku diserang oleh serangga berbisa. Apakah serangga itu??..Lipan?..lebah?..Entah aku sendiri pun tak pasti sebab bila buka lampu je dia dah menghilangkan diri. Mungkin waktu tu aku terlampau panic sampai tak tahu apa yang aku baling hehe ..Jangan kala jengking sudaaaa..

Hohoho..tahniah untuk serangga 'ITU' kerana telah berjaya membuatkan kakiku pedih, lebam dan kembang serendanggg!..huwaaaa..Yang lagi bestnya pagi ni aku cuma mampu bersahur dengan panadol dan hingga ke saat ini masih terasa bisanya. Hadoiiiyaiiii!!.. mungkin ini dugaan dibulan ramadan buatku tetapi dari sudut lain aku tetap bersyukur kerna aku yang terkena gigitan tersebut dan bukannya puteri tersayang yang lena tidur disebelahku. Jika aku yang dewasa ini sudah cukup merana dibuatnya inikan pula budak yang berusia 8 tahun. Sesungguhnya setiap kali kakiku terasa pedih sering aku menyuarakan rasa syukur kepada Mr.Hubby kerana situasi itu tidak dialami oleh anak kami.

Apa-apa pun puasa ini aku tetap akan hadapi walau tak mampu bergerak banyak...jalan pun ala-ala makcik yang dah umo 60 tahun gituuu..Guyss..Hari ini aku cuma ingin memanjakan kakiku memandangkan seluruh urat sarafku terasa bersatu dengan racun serangga tersebut hingga menyebabkan otakku mengerah untuk berehat sahaja kahkahkah..gelak dalam geram jap..Kalau aku jumpa balik serangga nih pasti aku cincang 18..Sabar je lah wahai hati..bulan posa kena cool cikit ngeee..Yeaylah sangatttt! :-(

No comments:

Followers