Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Tuesday 13 May 2014

Harvest time!

Balik sekolah tengahari semalam, puteri tersayang bukan main 'excited' lagi beritahu aku yang hari nih cuti Wesak. Biasalah tu, aku pun camtu gak zaman dulu-dulu. Siapa pula tak happy bila diberi cuti? hehehe...Bagi aku..cuti sehari begini lebih seronok rasanya bersantai dirumah sambil ditemani  keluarga. Bestkannnn????...

Opsss..kalau cuma duduk dan baring je dihari cuti begini mesti boring jugakannn...? Mujurlah aku ada kebun kecik dibelakang rumah, dapat juga memberi aura positif dan memenuhi jadual aktiviti kami sekeluarga ngeeee..Rupanya cuti wesak begini memberi peluang kepada kami untuk bersama-sama mengutip hasil titik peluh kami beberapa minggu nih. Owww...rasa petani moden lak jiwa nih hahaha. Apa-apa pun, Syukur alhamdulillah diatas rezeki kami hari ini, walaupun tak banyak mana tapi cukuplah untuk stok sawi seminggu. Insyaalah diminggu-minggu akan datang, kami akan dapat menu lain pula..saboooolah wahai hatiii!!!...hehehe. Minggu nih makan sawi freshlah jawabnye........jom harvest!!! Yeay!.

Masa untuk harvest! Yahoo...Walaupun pertumbuhan tak sekata, tak apalah...janji fresh hehehe Nantilah aku carikan solusinya...chewahhhh...ayat ngegada lak keluar hahaha


Tersenyum gembira bila hasil yang diusahankan akhirnya menjadi. Pose katak mencangkung jap kuikuikui...



Nota: Pagi ni tersenyum sendiri bila nampak benih jagung, bendi dan terung mula bercambah...hehehe

No comments:

Followers