Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Friday 16 May 2014

Selamat Hari Guru 2014

Hari Guru tahun nih, puteri kesayangan 'request' kaw-kaw kat aku. Alasan 'tiap kali Hari Guru tak pernah beri hadiah pada Cikgu, tahun ni nak ucap dan beri hadiah kenangan untuk Cikgu' akhirnya membuatkan aku setuju untuk menurut kemahuannya. Hmm..tak terlintas difikiranku bahawa dia merasa agak kecewa kerana tidak berkesempatan untuk menghadiahkan sesuatu pada gurunya sebelum ini apabila melihat rakan-rakan lain telah berbuat begitu. GUYS...apa lagi yang hendak aku jawab kerna aku juga pernah berada dibangku sekolah dan aku faham perasaan puteriku andai itulah kata-kata yang cuba diungkapkannya. Bagi aku, walaupun ketika usia begini dia masih memerlukan bantuan ibubapanya tetapi sekurang-kurangnya aku nampak kesungguhannya untuk menghargai usaha guru-guru yang cuba mendidiknya selama ini. Jauh disudut hati, sebagai ibu sudah tentu aku merasa bangga melihat bagaimana cara dia menghargai seseorang diusia begini.

Apa-apa pun dikesempatan ini, aku juga tidak mahu ketinggalan untuk mengucapkan Selamat Hari Guru kepada semua Guru-guru yang pernah mendidik aku dizaman persekolahanku dulu.Jika bukan kerna anda semua mungkin aku tak mampu membuat blog ini atau mengatur perjalanan hidupku dengan sempurna seperti hari ini. Tak ketinggalan juga buat kakak tersayang yang telah lama menjadi tenaga pengajar di Miri, saudara-mara, sahabat handai dan semua pembaca blog ini yang bergelar seorang guru. Didiklah anak-anak murid anda seikhlas mungkin kerana usaha andalah yang membuatkan mereka menjadi orang berguna suatu hari nanti.
Selamat Hari Guru 2014. Yeay!

Yup...cuba menjadi kreatif sedikit dikala semua benda yang aku cari tak ada hehehe..Agak sukar untuk mencari hadiah yang sesuai sempena Hari Guru tambah-tambah lagi di daerah kecil sebegini tetapi alhamdulillah aku dan puteri tersayang mendapat idea lain dengan mengubah lilin putih menjadi warna-warni begini. 10 lilin untuk 10 orang guru matapelajarannya...teringat dengan sajak hari guru dulu-dulu...ayat 'kau umpama lilin' tak pernah jauh dari telinga hehehe

Ayat penting yang harus ada..nama terpaksa dihide ye hehehe...


Tahun sebelum tu aku buat puding tapi petang semalam aku sempat la juga buat kek span untuk puteri aku dengan kengkawan dia semua, kongsi sikit sorang je la sempena hari guru nih.


Nota: Fikiran mula runsing bila memikirkan hadiah untuk tahun depan pula hahaha  layannnnn....

3 comments:

Juls Julie80 said...

advance pemikiran anak2 zaman ajau ih..zman ako sabei x tao pun bab2 hadiah kejin..ok la utk umur in..semoga Crystal sentiasa menghargai kehidupan & org2 disekeliling..berjaya dunia akhirat...

Selamat Hari Guru buat guru2 telo sabei...naah ako bak wish Apak aka Cikgu Pejan..hahahah

seripelangi said...

Samalah ju,zaman telo takat wish singen ien pun kujem bak susui hahaha..Sampaikan salam ko gak C.Pejan kawak,Selamat hari Guru sui gak nyien hehehe..

Juls Julie80 said...

ngak diucap sendirik gak group lau in .. hahahahah
>_<

Followers