Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Friday 9 May 2014

Hotel Citadines Uplands Kuching

Sok sek sok sekkk..dah lama aku peram entri yang nih dalam draft, hari nih baru terbuka hati nak berkongsi balik bab-bab hotel nih hehehe...Dah lama la juga aku tak mempromosi hotel-hotel secara percuma dalam blog aku tapi takpe memandangkan esok cuti maka secara automatiknya waktu santai aku untuk malam nih menjadi lebih panjang daripada hari-hari biasa. 

Dipendekkan cerita, baru-baru nih aku mengajak Mr. Hubby menginap di Citadines Uplands yang terletak di Jalan Simpang Tiga, Kuching, biasalah tu citarasa aku kerap berubah dan aku juga sedar bahawa agak cerewet bila bab-bab memilih hotel nih hehe.  Rasanya hotel nih masih baru dan nampak sangat "cool". Tak sukar mencari kerana hotel ini masih terletak di city centre atau memudahkan korang mencari sebut je kat pakcik-pakcik teksi bahawa hotel Citadines nih bersebelahan dengan shopping mall The Spring. 

Hmm...Segan nak bagitau tapi apa yang paling aku suka tentang hotel nih bila terdapatnya "Kitchenette" hehe..Bagi aku jika benda nih ada dalam sesebuah hotel, aku rasa macam 'heaven" sesangat, terasa masuk rumah sendiri lak hehehe..Korang yang bawa family satu bas tu leh la dok hotel nih sebab boleh kurangkan bajet makan kat luar, kalau terdesak sangat nak beli bahan-bahan leh beli tingkat paling bawah jer. Tak pening pun...kiranya serba lengkap hehehe.. Bestkan?? kukuikui...Bagi aku bilik yang diberi juga mengenakan harga yang berpatutan (tu pun sebab time tu ada diskaun kut kuikuikui) dan semestinya ada tempat parking yang selamat. Mungkin hotel nih masih baru kut, tak banyak yang dapat aku komen tapi jika korang minta pendapat aku, semestinya aku rekomenkan Hotel Citadines Upland nih sebagai pilihan pertama anda bila sampai ke Kuching hehe...Oklah guys...korang cuba dulu baru tau..Aku sekadar berkongsi..Yeay!...

Nota: Nak jenguk hotel lain sila click diSINI


Ruang bilik tidur tak besar mana pun tapi tetap selesa...cukup le untuk kami 3 beranak...Simple tapi cantek hehe..empukkkk sampai tidur tak hingaaatttt!!!...

Uhukk..peti sejuk nih tinggi anak aku..jarang dapat peti sejuk beso bila masuk hotel, yang ada pun yang comel2 je hehehe...

Part yang paling best bila masuk hotel siap ada dapur elektrik...ko nak masak apa pun tak kesahhh...microwave pun ade makcik wehhhh...serba lengkap dengan pinggan mangkuk,sudu, periuk,gelas dan bla..bla..bla..Ni sesuai sangat bagi yang bawa keluarga besar..hehe...


Besar tak bilik mandi hotel nih and bersih sesangat almaklumlah masih baru hehehe...

Tu le pintu masuknyeeee..

Kalau bilik tempat aku bertapa ni ngadap The Spring..salah satu shopping mall yang paling dekat...Oh ye..di tingkat paling bawah hotel nih pun ada gak tempat nyopping tapi sayangnya kebanyakkan masih kosong ngeee...Kan dah cakap masih baruuu...


No comments:

Followers