Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Friday 24 February 2012

Hasilku Diluluskan!

Kat luar hujan lebat...plan yang aku aturkan malam tadi maka terbatal dengan sendiri...Tak apalah, bukan penting pun huhu. Jadi macam biasa,aku mula beronline sambil menyambung separuh kertas kerja yang aku tinggalkan petang semalam. Tapi sebelum tu, 3 benda yang aku WAJIB check setiap kali aku connect internet nih ialah Pal, Blog, dan Email ngeeeeee...Yang lain2 aku leh lupakan seketika yeee...

Dipendekkan cerita pagi nih aku terima beberapa email dan salah satu email yang aku dapat cukup membuat aku tersenyum sendiri dan seterusnya membawa aku untuk berkongsi bersama pembaca2 blog aku nih. Walawehhh...pagi nih timbul rasa lucu bila baca email yang mengatakan dua gambar yang aku cuba hantarkan pada satu laman web yang mempamerkan gambar2 dari jurufoto profesional dan amatur telah berjaya memikat pihak laman web tersebut huhu..Wahhhh..aku siap terima ucapan tahniah lak daripada diaorang..hehe. Seingat aku laa kann..gambar2 tu aku hantar pun tahun lepas tapi baru tahun nih diterimanya kwang3x...Agaknya gambar aku ditapis berapa kali ye atau berapa ramai yang menilai gambar2 tu sampai baru hari nih diaorang luluskan dan terima? Lame tuuu..aku pun dah hampir2 lupa bila tarikh sebenar aku hantarkan pada mereka hehehe...Tapi yang lagi best bila nama aku termasuk dalam senarai 922 orang Photographers yang ada...bukan member yeee..tapi photographersssss....kuikuikui

Gambar aku tu pun simple jer sebenarnya..bangunan klcc jer ngan pemandangan dalam dier je arrr.Alaa time aku gi KL tahun lepas la sempat capture sekeping dua. Aku saje je try sentkan pada laman web tu, sekadar untuk mencuba.Tapi sekarang gambar tu takleh dicopy2 or dipaste ye..terang2 dah tertulis "Copyright Protected". Kalau korang nak copy gak..terpaksa la bayar US$1 wakaka..Harga paling murah aku letak US$1 padahal photographer lain letak beratus2 harga sekeping gambar hahaha..Alahh..tak kisah la berapa pun...kalau ikutkan hati,mulanya aku nak letak kosong jer pada nilai gambar tu tapi bila dah kene letak harga aku main hentam jer la labuuuu...US$1 hokey aper??? Logik ler..aku capture pun cuma guna kamera Nikon lame jer,tahap kecantikkan dia kureng sikit,pengalaman pun takde..main hentam jer..Kalau aku rasa cantik aku ambik la gambar tu hehehe...Mane tau hasil US$1 tu nanti leh aku beli kamera canggih tahap teropong tu arrr hehehe...Tapi yang menjadi persoalannya..ade ke yang nak beli? hahaha..Elehhh...Takde orang beli pun takpe asalkan hasil aku kena tayang dalam ribuan gambar yang ada pun dah cukup bagus bagi aku, itupun dah membanggakan diri aku lah weii...Yeay!!!!..


Dua gambar yang aku ambil terselit kat situ hehehe

No comments:

Followers