Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Wednesday 24 April 2013

Garden Hotel Sibu

Yuhuu...Kebetulan, waktu nih aku rajin sikit selak gambar-gambar lama yang bersawang di dalam lappy gedebak kesayangan aku nih. Intai punya intai terjumpa pula gambar hotel yang masih belum aku publish didalam blog nih iaitu Garden Hotel Sibu huhu..Gambar nih kalau tak silap aku antara koleksi gambar tahun lepas jadi rasanya takdelah lapuk sangatkannn. Opss...sekali lagi aku tolong promotkan hotel-hotel yang aku pernah singgah dengan para pembaca semua. Nak buat macam mana..dah tu la keyword favourite para pembaca yang masuk ke dalam blog aku nih.  Patutnya pihak pengurusan hotel yang pernah aku sebut dalam blog aku nih bagi penginapan percuma kat aku sebab aku dengan rela hati mempromosikan hotel diaorang tanpa bayaran kahkahkah (<--ayat macam mintak dibalas lak tapi aku saja melawak, takkanlah sampai macam tu..rugi ler pihak hotel nanti hahaha) Hmm..rasanya dah beratus kali juga aku dok bertapa di hotel-hotel kat bandar Sibu nih. Menjadi kebiasaan, family aku nih lebih selesa menginap dihotel berbanding dirumah saudara mara. Bukan tak ada adik-beradik, cousin atau saudara kat sana punnn tapi ye laa..kita tak nak menyusahkan dan ganggu privacy diaorang jadi lebih elok stay luar jer lagipun "quality time with family" tu selalu menjadi keutamaan walau cuma kami tiga beranak. 

Oklah berbalik kepada Garden hotel nih, sejujurnya itulah first time kami menginap di hotel tersebut dan sehingga kini belum lagi berkesempatan untuk mencuba lagi. Owhh..sebelum nih asyik lalu lalang jer depan hotel tersebut jadi sekali sekala nak juga singgah. Entah kenapa waktu tu aku terlalu beriya mengajak Mr.Hubby mencuba Garden Hotel nih, mungkin juga disebabkan keinginan aku nak melihat sendiri serta meninjau keadaan dalam hotel tersebut sangat menebal kut almaklumlah aku nih kan suka promot hotel orang hahaha...Hotel nih boleh aku ketegorikan sebagai hotel bajet sebab harga yang dikenakan aku rasa sesuai dengan size bilik yang digunakan. Kalau tak silap aku waktu kami menggunakan bilik hotel tersebut harganya dibawah RM90 camtu siap ada cupon breakfast. Bangunan hotel nih leh tahan gak tingginya, kalau yang lalu jalan besar tu bangunan nih jelas kelihatan..warna hijau gitu..nama pun dah Green hotel mestilah warna tema dinding pun  hijau kannnnnn hehe..Jangan risau hotel nih terletak di tengah-tengah bandar dan aku anggap agak strategik, tempat parking tetap disediakan walaupun kawasan agak sempit. Bilik yang kami guna ketika itu pun aku rasa ada sudut keluasannya sendiri, kalau berhimpit pun tak sesak mana cuma yang tak dapat dinikmati sepenuhnya ialah pemandangan luar sebab mungkin bilik yang kami guna waktu tu berada ditingkat 2 je jadi dipendekkan cerita secara automatiknya terhalang oleh bangunan rumah persendirian. Yang aku suka tentang hotel nih pula ialah restoran dia..Pehh..nampak dari lobby macam sempit tapi bila dah masuk nampak cantiklah jugokkk..Walaupun cuma sekali duduk didalam restoran tersebut tetapi aku rasa standard dan susun aturnya sangat memikat hati dan perasaan tu macam duduk kat oversea lak sambil menikmati breakfast hahaha.. Pekerjanya juga murah dengan senyuman siap kalau kita terlupa nak guna cupon breakfast tu pasti diaorang ikut sampai kereta suruh breakfast dulu, hebat tak??? kahkahkah...Yang selebihnya aku tak perlu cerita banyak sebab kat bawah ada sedikit gambar buat anda yang ingin merasa menginap di Garden Hotel nih. Cubalah sendiriiii....Yeay! :-D

Hiasan dinding yang simple siap dengan lampu malam...

Bilik mandi nih kecil dan tak ada bathtub ye..ah tak kisah punnnn...ada atau tak janji dapat mandi huhu

Puteri kesayangan yang semangat tekan lif..dok cuma kat tingkat dua je tapi malas nak naik dan turun tangga huhu

Tak sempit mana kannnn???

Kain langsir tu langsung takleh dibuka..kang jiran sebelah nampak lak kahkahkah..

Sedikit ruang yang aku rasa agak selesa untuk bernafas hehehe...

Macam biasa..nasib selalu tak menyebelahi kami..minta queen size selalu takda jadi kena la dok katil single...ahhh takpe..janji dapat meluruskan tulang belakang aku pun dah kira hokey!

Pautan Hotel lain

No comments:

Followers