Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Wednesday 10 April 2013

Statistik Entri

Hmm..hari yang cerah dan tenang, masanya untuk aku berehat di depan laptop kesayanganku sambil meninjau dan mengkaji tentang blog aku nih. Dah lama rasanya aku tak membuat Flashback!! Yup satu perkataan yang aku rasa cukup sesuai untuk menjelaskan kepada pembaca semua. Walaupun ini bukan entry yang menarik tetapi bagi aku sesuatu yang membuatkan aku bersemangat untuk terus berblog adalah dengan selalu meninjau keadaan statistik blog iaitu cuba melihat dari arah mana majoriti pembaca dan mengkaji tajuk post yang paling digemari kerana semua ini akan mempengaruhi serta meningkatkan jumlah pembaca unik didalam blog. Perkara ini bukan sesuatu yang pelik, aku yakin ramai lagi blogger-blogger kat luar sana turut membuat perkara yang sama iaitu sering membuat kajian walaupun ada sebilangannya merasakan itu tak penting. 

Pernah mendengar perkataan Search Engine Optimization atau lebih mudah disebut SEO? Menggunakan perkataan atau tajuk yang membolehkan entry-entry anda mendapat tempat di muka pertama, kedua dan ketiga dalam search Yahoo, Google dan sebagainya. Dan alhamdulillah selama hampir 3tahun berblog, beberapa entry aku mendapat tempat di muka pertama dan sekaligus mencantas kedudukan berjuta-juta entry yang wujud. Semestinya aku merasa gembira dengan pencapaian blog ini dan turut membuatkan aku percaya bahawa sentiasa ada pembaca yang sudi singgah diblog ini walaupun aku tidak meletakkan box follower. Terima Kasih kepad silent readers semua, kerana kehadiran anda membuatkan jumlah pengunjung unik didalam blog ini meningkat Mungkin masih banyak perkara yang perlu difahami dan dipelajari daripada otai-otai alam maya nih atau aku lebih perlu banyak membaca dan menkaji sendiri (^,^)...Yeay! 
Selama hampir 3 tahun berblog, inilah antara lokasi pembaca blog seripelangidivra. Walaupun aku menggunakan 98% Bahasa Malayu dalam blog nih tetapi nampaknya begitu ramai pembaca dari luar turut mengikuti blog ini. Aku percaya ada dikalangan mereka adalah penduduk Malaysia yang bekerja di luar negara. Terima kasih diatas sokongan anda semua. (^,^)

Ini adalah 10 entry terbaik blog seripelandivra yang sering mendapat perhatian walaupun sebenarnya aku hanya komen yang simple2 je hehe.. 

No comments:

Followers