Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Monday 8 April 2013

Harbour View Kuching Mantap :-D

Dah agak lama aku peram gambar-gambar kat bawah nih tapi belum ada kesempatan untuk mengupdatekannya. Memandangkan kebanyakkan kata kunci yang digunakan oleh pembaca berkaitan dengan gambar bilik hotel jadi secara tak langsung aku tahu kehendak pembaca sekalian alammm hehehe..Lagipun post-post aku yang lepas antara tajuk yang menjadi tumpuan utama para pembaca atau pelancong yang ingin berkunjung ke Sarawak ialah tentang hotel. Maka dengan kelapangan masa yang aku ada, sekali lagi aku berkongsi satu hotel yang pernah dan sering aku guna bila sampai bandar Kuching,Sarawak..Beruntunglah pemilik-pemilik hotel yang aku publish dalam blog aku nih yerr, aku promot secara free (^,^). Ahh..tak kisahlah..yang penting aku tahu apa yang aku taip disini huhu..

Oklah kali ini entry aku mengenai hotel yang agak glamour bagi penduduk tempatan mahupun yang berada diluar bandaraya Kuching iaitu Hotel Harbour View.  Terletak ditengah bandar dan ini memudahkan bagi mereka yang tiada kenderaan sendiri ketika berada di bandar Kuching, shopping mall dan deretan kedai ada disekitar sahaja. Bagi anda yang ingin meninjau atau gemarkan pemandangan  pula, mungkin aku boleh cadangkan bahawa anda berjalan-jalan disekitar waterfront sambil menikmati suasana Sungai Sarawak.  Dan untuk lebih jelas lagi, hotel ini mengadap Sungai Sarawak ye jadi bagi sesiapa yang terkena bilik yang mengadap sungai tu,beruntunglah kerana pemandangan diwaktu malam sememangnya cantik. Bilik pula bergantung kepada jenis bilik yang anda pilih kerna jenis bilik itu adalah mengikut kemampuan, keselesaan dan kehendak anda..cukuplah aku katakan harganya berpatutan dengan bajet semasa hehehe..

Bagi pandangan peribadi aku pula, antara sebab aku dan Mr.Hubby suka gunakan hotel ini jika travel ke Kuching adalah kerana makanan yang disediakan untuk sarapan pagi boleh tahan sedapnya, rugi jer bagi mereka yang tak guna kupon percuma tersebut. Ohh..bukan setakat sarapan pagi, sebelum ini aku pernah berkursus dihotel yang sama dan untuk pengetahuan  hidangan makan tengahari juga tidak kurang hebatnya. Thumb up untuk para pekerja serta chef yang rajin dan begitu murah dengan senyuman. Disitu aku berikan kepujian kerana aku pernah menggunakan hotel yang lebih mewah dari hotel ini namun dari segi hidangan untuk sarapan pagi adalah agak mendukacitakan. Persepsi pertama itu penting kerana kita sebagai penghuni hotel kebanyakkan suka komen tentang makanan sebelum memberi komen tentang kekurangan bilik hotel ngeeee....Betul tak? hehehe...Selebihnya korang cubalah sendiri. Yeay!!!...


Kebanyakkan hotel yang aku guna masih pakai tv lama yang besar gedebak tuu..tapi hotel nih kira ok arr..dah tukar kepada TV LCD pun huhu

No.Telefon ada tertera pada kad pintu nih..leh la salin kalau ada sesape yang rasa nak mencuba hotel nih..

Keadaan dalam bilik yang agak luas..leh sumbat 2,3 orang hehehe..Gaya hiasan juga agak simple tetapi masih sedap mata memandang.

Bilik mandi yang bersih dan teratur...

Ni almari..kurus je kannn tapi tak pakai punnn
 hehe..

Minta queensize takde..dah penuh so guna 2 single bed pun ok..


Pautan Hotel lain
The Orcid Hotel (Sila klik)

No comments:

Followers