Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Wednesday 9 October 2013

Anak Buah Baruku

Pagi nih aku semangat driving sorang-sorang ke rumah Mak mertuaku almaklumlah dikhabarkan adik ipar aku sudahpun selamat melahirkan bayi lelaki seberat 3kg dan kebetulan juga semalam adik ipar aku call minta aku bawakan dia dan babynya membuat rawatan susulan di hospital yang berdekatan. Phewww...Setelah seminggu dilahirkan baru hari ini aku berkesempatan untuk melihat sendiri betapa comelnya anak buah baruku ini. Tahniah buat adik iparku iaitu Pn.Muhaini serta keluarga diatas kelahiran orang baru dalam keluarga mereka. Sesungguhnya aku juga tumpang gembira, bahagia dan memanjatkan rasa syukur tak terhingga diatas kehadiran bayi yang comel nih. Errr...tentang nama? Hmm... Menurut adik iparku, mereka juga masih tercari-cari nama yang sesuai untuk anak ke-2 mereka nih sebelum didaftar esok hari jadi aku tak dapatlah tayang nama dia kat sini hehehe..Beginilah kehidupan bila sudah bergelar ibu dan ayah. Sekadar memperingati diri dan sesama kita bahawa betapa besarnya jasa, tanggungjawab dan peranan yang dipikul oleh ayah dan ibu kita, dari mula dikandung hinggalah dilahirkan pasti ada-ada saja yang harus diuruskan apatah lagi bila sudah meningkat dewasa. Jangan sampai kita terlupa dimana kita bermula.


Sesekali menjeling karenah manjanya membuatkan fikiranku jauh melayang, alangkah bestnya jika aku juga melalui saat-saat begitu dan tak perlu menunggu terlalu lama untuk semua ini hehehe.. Wahhh..melayan perasaan memang membuatkan kita banyak berfikir tetapi tak mengapalah, itu cuma bisikan hati biasa dari kaum isteri yang begitu rindukan sesuatu dalam dirinya namun aku sentiasa percaya rezeki nih semuanya datangnya dari Allah. Kita cuma mampu merancang tetapi hanya Tuhan yang menentukan. Tak perlu ada rasa cemburu atau bersedih kerna semua itu telah tertulis untuk kita. Insyaallah suatu hari nanti Allah pasti akan makbulkan doa-doa kita yang masih berjuang, berharap dan berusaha untuk sesuatu. Dan pesanan aku buat teman-teman yang merasa dugaan itu terlalu besar..teruskanlah mencuba dan berusaha. Don't ever give up guysss..your miracle is on the way!!!!....Yeay!!!...

No comments:

Followers