Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Sunday 27 October 2013

Tapau Buah Lagi

 Jika hujung minggu lepas aku cuma melepak sorang-sorang di rumah disebabkan Mr.Hubby sibuk outstation manakala puteri tersayang pula dipilih untuk mengikuti latihan sukan bagi mewakili sekolah Selasa lepas sehingga mengakibatkan jadual dan aktiviti keluarga terbatal secara automatiknya. Tercangok-cangoklah aku sorang-sorang dihujung minggu huhuhu

Dan sebelum hujung mingguku berlalu seperti angin maka aku cuba merancang sebaik mungkin kehkehkeh...Masanya untuk aku lak bercuti ngeee...Owhh...dengan cuti hujung minggu yang ada cuma 2 hari, what else yang bermain didalam fikiranku melainkan ajak Mr.Hubby dan puteri tercinta balik ke kampung halamanku sekejap kehkehkeh Yippieee!!!... Balik sehari pun jadilah asalkan dapat melepaskan rindu buat ayah dan emak dikampung kuikuikui

Yang lagi bestnya bila balik kampung kali nih aku lihat pokok-pokok buah yang ayah tanam di keliling rumah mula menampakkan hasil. Tak sia sia ayah tanam pokok-pokok nih dulu...sampai ke anak cucu merasa. Thanks a lot buat ayah dan mak..keranamu perut kami kenyang hehehe. Guyssss...hari nih aku balik 'bertapaukan' segala buah yang ada. Hmmm...Nampaknya berpesta buahlah kami 2,3 hari nih yer yumm..yumm....yumm...Yeay!


Kalau tak silap aku nama jambu nih Jambu Bol atau Jambu Kepal...Jambu nih antara buah favourite kakak aku time muda remaja dulu ekekeke Aku lak tak kuat makan jambu nih tapi kalau cecah dengan belacan+kicap+sedikit gula memang aku tak tolak kuikuikui

Nih buah favourite satu family sebab tu bila balik kampung nampak buah ni berlambak dalam peti sejuk maka aku mula jadi hesteria kat dapur hahaha..Yang aku tempek ni antara tempat mak aku simpan buah mangga nih dan yang selebihnya masih banyak di dalam bakul cuma aku malas nak selongkar je..Tak kuasa aku Kak Tonnnn!!!...baik aku layan anak tekak aku dulu huhu

Agaknya musim nih pun musim buah Kuini kut. Kemana je aku pergi pasti buah nih bermaharajalela...Buat yang alergic dan tak boleh makan buah nih sangat, hati-hatilah ketika membuang kulit,memotong,memegang atau memakan buah kuini ye...kang ade yang kulit bertukar jadi kulit kodok lak jadinya nanti kwang3x Tapi apa-apa pun aku tetap suka buah nih...makan sampai tak hingatttt!!!...

Buah betik yang ayah aku subuh-subuh sound suruh bawa balik rumah. Aku buat muke blur almaklumlah baru nak gosok gigi hehe..Ni dah siap kene jaring segalak mean orang lain takleh sentuh doh hokeyyy..

Yang paling best kami dapat souvenir kiriman dari abang ipar yang baru balik dari Jogjakarta,Indonesia beberapa minggu lepas. TERIMA KASIH banyak-banyak ye buat family kakakku..Lain kali kalau gi lagi tolong belikan aku fridge magnet leh? Tu je...ekekeke...

Lukisan yang anak aku lukis waktu aku dan dia dok bersarapan didapur pagi tadi. Sambil melayan dia minum dan melukis maka terhasillah satu lukisan yang dia cakap kat aku tajuknya "My lovely family."...Nih aku tak tau motif aku letak dalam entry tapi yang pastinya lukisan anak aku semakin meningkat dari hari ke hari so aku pun mula sibok nak kongsikan kegembiraan aku pada satu dunia ngeeee...

2 comments:

Juls Julie80 said...

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...!!!!!!!!!! jambu in..!!!!! Baruk mggu sabei ko menyebut2 pasal jambu in gak mak... ko susui paut ngak x kman jambu spesis in..giih jrg ji temu..


btw, cantek alu ji lukisan crystal... ako umo in kompem melukis tenawan lidi in..muakakakakak

seripelangi said...

haha..ju..nyamm..nyamm..nyammm...cecah belacan+kicap+gula+cili pun sodappppp...haha..dao nyam ien kai..

Followers