Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Sunday 1 April 2012

Aprilfool jadi Aprilfun!

Tarikh 1 April nih memang tarikh yang sedikit glamer dari tarikh2 yang lain. Kata orang tarikh nih tarikh yang sesuai untuk kenakan orang sebab tu dipanggil "Aprilfool"...Entahlah, dari aku bebudak hingga mencecah umur remaja kemudian masuk dalam linkungan 3 series nih rasanya tak pernah lak terkena time Aprilfool2 nih.Agaknya orang tak berani usik aku kut ekekeke...(<--pasan jadi brutal jap :-D) Tapi kalau aku kenekan orang tu pernah laa,agaknya tu la sebabnya aku tak pernah terkena kut..sebabnya aku kenakan diaorang dulu..hebat tak aku??? ngeeee (^,^)...Rasanya sasaran aku dulu cuma family terdekat jer...yang pernah jadi mangsa tu ialah mak, kakak dan Mr.Hubby arrr..hehehe..Alaa..tu cerita dulu,nak flashback tu aku rasa tak perlu arr.

Hari nih aku baik hati sikit..takde tumbuh tanduk macam tahun2 yang sebelumnya.Kulit dah berkedut sikit nih tak layan dah benda-benda camnih so Aprilfool nih tetap macam hari biasa gak bagi aku..takda beza punnnn..Owhhh..walaubagaimana pun aku tetap beraprilfool dengan puteri aku hari nih. Kita orang beraprilfool ala-ala chef hokeyyy..tak main la terjah2 or nak usik orang.Petang nih..dengan selambanya aku mengerah dan melatih puteri aku yang baru berusia 7 tahun untuk membuat pau kukus...Wahhh..tak pernah2 aku suruh dak nih buat kerja dapur..tapi semangat aku nak bermesra alam di hari Aprilfool nih lebih cikit so aku ajak dak nih watkan pau kukus.Yang lagi bestnya bila puteri aku buat semua kerja dari A sampai Z..pendek kata dari mengadun,mengayak..menguli tepung dan doh2 yang dah aku sediakan..Owh jangan fikir aku lepas tangan lak..sebenarnya jurutunjuk dia pun buat benda yang sama gak kat sebelah ...follow the leader maaa,takkan aku nak biarkan dia hentam tepung2 tu ikut sukahati dia jer ekekek... Hmm..rasanya Aprilfool hari nih dah bertukar menjadi Aprilfun kut hahaha...Alaaa..tak kisah pun..yang penting puteri aku berjaya buat pau kukus untuk diri dia sendiri.Inilah kuih pertama yang dia buat dan pastinya aku bangga melihat hasil dan kesungguhan dia dalam mempelajari sesuatu yang baru.Yeay!

 Tengoklah betapa comelnya tangan puteri aku membentuk pau2 tersebut...wink..winkk..winkkk..Jurutunjuk kat tepi asyik pot pet pot pet..letihh tol arah bebudak nih hahaha...

Tadaaa..inilah 100% kerja tangan puteri aku..Walaupun nampak agak menggerutu tapi aku rasa ok arr sebabnya dia buat pun ikut bentuk suka hati dia jer sebab tu ada yang timbul2 hehehe..Mulanya risau gak kalau tak jadi,kang ngamuk lak tapi mujurlah semua nampak ok jer hehehe..Amazing..dia dapat buat 7 biji semuanya,dalam gambar nih cuma ada 6 jer sebab dia dah bedal sebiji hehehe..

Ini lak hasil kerja aku..lebih kurang jer pau kukus yang aku buat dengan yang puteri aku buat..Alhamdulillah dapat siap 9 biji semuanya.. jom makan pau kukus..yummmmmm..:-D












No comments:

Followers