Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Wednesday 18 April 2012

Petik-Petik Sayur

Pagi nih berdiri di tepi2 batas di kebun tepi rumah terasa sedikit happy. Setelah kulit bertukar menjadi semakin gelap dek bahang matahari...peluh pulak membasahi dahi tiap pagi dan petangku..badan2 tiap hari terasa lenguh sebab mengangkat berbaldi air, mengorek2 tanah dan mencabut rumputtttt..akhirnya aku melihat hasilnyaaaa (^,^)...Sesungguhnya aku tak biasa dengan aktiviti2 atau kerja2 sebegini walaupun aku datangnya dari kampung gak kuikuikui...Hmm...Kelihatan penat lelahku terbayar melihat tanaman2 yang aku usahakan sebulan yang lepas membuahkan hasil..

Yehaaaaa..satu perasaan yang mencuitkan rasa bangga di hati dan sekaligus memberi senyuman setiap kali aku melangkah keluar dari rumah.What else can i say..."Yuppp..im proud to myself!!!"  hehehe...Benih2 yang cuba aku selamatkan selama ini juga menampakkan sedikit perkembangan walaupun kelihatan sedikit terbantut dari segi pertumbuhan dan tempoh matangnya :-s. Dan dengan rezeki yang melimpah ruah bulan nih,maka aku tak bershopping sayur-sayuran untuk sebulan dua kut hahaha..dan of cozzzz...jiran2 aku gak merasa sayur2 fresh yang aku dan Mr.Hubby usahakan selama ini."Sharing is Caringggg hokeyyy"..jangan kedekut ye kengkawan semua,..rezeki nih semua datangnya dari Allah jadi tak salah kita sedekahkan sedikit hasil kita ....Jika kita memberi dengan ikhlas,perasaan kita akan lebih berlipat kali ganda happynya.Itulah nikmat kata orang hehehe.Jom petik-petik sayur...Yeay!

Owhh..comelnya timun2 nih..nak makan pun aku rasa tak sampai hati hahaha..Ye laa..hasil sendiri nih..perasaan tu lain macam lak nak makan..

Jeng..jeng..jenggg..kacang panjangku dari hujung sini sampai hujung sana.Nampak bersemak jer kan tapi yang penting dahan2 dia semua dah berjuntai dengan buahnya.Meh petik then goreng pun sodappppp!! hikhikhikkk...


,
 Yuhuu ..terungku yang aku nantikan sangattt..nampaknya dah ada bunga kat celah2 "Ketiak" hehehe.Tak lama lagi merasa ler tekak aku terung ungu nih ye..Huishh..favourite aku nih wehhh..wajib aku tanam hehehe

 Nahhh..ini cili yang aku tanam serata tempat..cuma tempek satu gambar jer sini tapi sebenarnya kawasan aku dipenuhi cili sebab aku memang gila tanam cili jer..kiranya nak wat jadi hiasan tepi rumah pun ye gak hahaha..ampes jerrr

Ingat tak kacang tanah yang aku cakap cuba aku selamatkan dalam entry aku dulu..Nih ler kacang tanah tu..Aku ingat kacang aku memang takde harapan dohhh..tapi alhamdulillah..daunnya mula lebat..tunggu sebulan dua nak korek kacang tanah lak hahaha..sabooo jer laaa ..



Nota: Ada beberapa sayur yang aku tak tempek lagi,tak apalah..ada hari aku tempek lagi ye..cukuplah yang nih jer dulu hehehe
...

No comments:

Followers