Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Wednesday 4 April 2012

Cucur Bawang Puteriku

Great! Cuti Ching Ming huhu..Aku lak yang rasa excited kwang..kwang..kwangggg..Sempena cuti Ching Ming nih puteri aku dah menapak awal pagi depan TV tengok kartun Tom & Jerry.Tak apalah,cuti sehari camni aku bagi dia rest dan greenlight untuk menonton TV sepuas hati dia.Alaa..bukan selalu pun aku bagi peluang tapi kali nih memandangkan dari dia balik sekolah petang semalam, dia dah habiskan semua kerjarumah dan buat sedikit ulangkaji depan aku jadi aku puas hati la cikit walaupunnnnnnn..... aku tak paham sepatah apa pun dia baca maklumlah subjek Bahasa Cina ekekeke... 

Minggu nih kalau ikut kalender cuma 3 hari je sekolah,hari Jumaat pulak Good Friday..Hmm..yang puteri aku lak sibuk mengira baki cuti yang ada. Zaman aku bebudak dulu camtu gak..kira cuti pagi petang siang malam...bila cuti tiba bukan main excited tapi bila nak sekolahhh..adeiiii..semua penyakit datang..lemau tol hahaha.Tapi bila umur dah separuh abad nih, terfikir lak kalau cuti sekolah panjang2 pun nak buat apa kalau takde aktiviti..Lain citer la kalau jadual cuti tu padat dengan program yang dah dirancang awal-awal seperti melancong, part nih sape tak suka bercuti panjang ye takkkk?? kuikuikui...Cehh...tak kisahlah cuti lama ke or kejap ke,bagi aku semua ok jerrr..

Owhhh..ye..sempena cuti Ching Ming nih, petang semalam aku ajak Mr.Hubby memetik sayur bawang yang puteri aku tanam kat tepi rumah..Wahh..inilah hasil pertama puteri aku dan antara hasil pertama yang dipetik dari kebun tepi rumah kitaorang (^,^)..Banggalah jugak!!!...Mau tak bangga dapat makan hasil tangan anak. Dan lewat petang semalam hingga awal pagi nih aku dengan rajinnya cuba  membuatkan cucur sayur bawang untuk puteri kesayangan aku nih sebabnya aku tahu kalau aku goreng buat menu tengahari memang puteri aku taknak makan,so untuk tarik perhatian dia aku cuba buatkan cucur..Biar dia rasa hasil titik peluh dia dari berkebun petang2 dengan aku dan Mr.Hubby.Alhamdulillah..tektik aku berjaya,nampaknya dia suka hehehe..Yummy..Jom makan! Yeay!!.

 Tadaaa...sempat tempek lagi nih arrr ekekek..tengoklah betapa segarnya sayur yang puteri aku tanam.....pure organik hokeyyy..ngeee

Bila dah buat cucur macam ni ler jadinya walaupun tak berapa nak megancam tapi ok lerrr..Owh ye..intinya ada sedikit hirisan udang ye sebagai perisa dan pembuka selera puteri aku..kan dah cakap tektik kene betulll ekekeke...

Sila focusssss..yummmmmyyy...



Nota: Owh ye...Semalam beriya Miss Jen bagi aku gambar pizza-pizza dia..adeiii..terkejut jap tengok pizza dia..ganaz semacam jer..tapi satu percubaan yang bagus...Mesti sedap tuuu..cayalahhhh!! Thanks untuk Miss Jen yang suka berkongsi gambar dengan aku..tanpa izinmu ku tempek jua pic-pic yang you sent tu yerrr..ya ampuuunnnn...

 Nih pizza penuh berseni..begitu detail sekali coraknya..dasyat takkk?? Aku rasa yang nih lum lagi dimasukkan dalam oven,on da way kut..kalau dah siap nanti mesti lagi dasyat kan (^,^) Nampak cheese tu???keliling doh dia buat...hehehe..

Acuan segiempat ..tapi kali nih aku nampak hirisan hotdog yang banyak sampai tahap aku sms balik apa benda yang beso2 tu hehehe.....Yang nih pun lum siap sepenuhnya sebab tu nampak pucat gak..itu agak2 aku jer laa..taktau lak kalau siap pun dia tetap nampak pucat ekekeke..Tapi tak le macam tu..masih on the way untuk dibakar gak kutttt..

No comments:

Followers