Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Tuesday 29 May 2012

Jong's Crocrodile Farm

Hmm...cuti sekolah baru bermula, aku dah pun bawa puteriku bercuti sehari dua di bandar Kuching..Oh..kebetulan jer ke sini atas urusan tapi kata orang sambil menyelam kita minum air hehehe..Percutian yang tak dirancang tapi oklah daripada memerap jer kat rumah time cuti2 begini hehehe..Penatlah juga..tambah2 Mr.Hubby terpaksa drive sendiri so kene redah 5,6 jam untuk sampai ke bandar Kuching nih.Berasap punggung aku dok kat sebelah,sampai hotel jer aku rasa macam nak patah tulang temulang aku dibuatnya wakakaka..Takpelah sekali sekala advanture macam orang lain hehehe..

Malam ini aku tak larat nak cerita panjang lebar..kepala pun dah berat..esok pagi kene bangun seawal yang mungkin.Masa untuk patah balik ke rumah tercintalah pulakkk huhu..Oh gambar untuk kenangan tetap aku tak lupa tempek kat blog aku nih.Sempatlah juga bawa anak ke Jong's Crocodile Farm dan shopping2 hehehe...Walaupun updatenya agak slow beberapa minggu nih tapi aku tak lupa untuk updatekan hokeyyy..so nantikan apa lagi cerita seterusnya di entry2 yang akan datang hehehe..Yeay!

Jong Crocodile Farm Kuching

Merak nih agak jinak..sampai kitaorang jalan depan dia pun..dia wat bodo jer hehehe..

Buaya nih boleh tahan sizenya..tapi cuma buaya yang nih jer sempat aku ambil,takut nak ambil banyak2 kang tetiba dia terkejut kene capture,terus noleh kitaorang lak hahaha..imagine tahap gaban jap..Haduss...begitu banyak kolam buaya..cuma buaya nih jer yang aku ambil? Gambar Buaya albino..buaya terpendek dan generasi kedua  buaya2 yang lain tak diambil pulakkk..Berapa banyak kolam buaya yang ada cuma sekeping dua jer aku ambik..hadeiii...

 Antara penonton yang tertunggu-tunggu untuk melihat aksi buaya2 ketika diberi makanan...Gerun gak aku tengok ..beso2 jer rupa buaya2 tu huhu

.
 Aku rasa dalam kolam nih terdapat beratus anak buaya..Cuba tengok tu..selambe jer bersantai huhu

 Satu replika buaya yang sangat menarik sebagai tempat posing hehehe..err..tak pasan lak sama ada buaya nih diawet atau tak..tapi rasanya bukan ory kut hehe..

 Besar tak kepala buaya nih? Huhu..Nih baru tengkorak kepala dia...lum satu badan..Entah kenapa aku tengok bertaburan duit2 dalam box buaya tu..banyak gak orang pasang niat kat tulang nih ye hehehe..

 Salah satu Tenggiling yang dipamerkan..still elok lagi walau diawet...

 Aku pun tak tahu nama haiwan nih..ayam ke burung hehehe..tak pasti dehhh..macam ayam pun ade gak..macam burung pun ye gak hehehe..

Puteriku ada hati nak beri makan ayam2 nih hehehe..ayam ke??? Entahlahhh.. hehehe


Aksi Puteriku di Shopping Mall hehehe..







No comments:

Followers