Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Wednesday 23 May 2012

Puding untuk Hari Guru

Ahhh...Hari nih baru aku rasa sedikit lapang setelah semak memikirkan menu2 yang harus aku bawa sempena Hari Guru pagi tadi.Pening siot aku dibuatnya bila diminta untuk membawa juadah dari rumah masing2 hehehe..Al-maklumlah ini le first time aku join Hari Guru kat sekolah puteri kesayangan aku tu jadi aku takde idea langsung nak bawa menu apa.Terlintas tanda soal dalam otak aku nih..yang nak makannya berapa ramai..untuk satu kelas ke or untuk satu sekolah?? Kang aku buat sikit..satu sekolah yang nak makan (<--ow..jgn heran kalau aku cakap camnih,sebabnya student sekolah nih tak ramai mana..masih boleh dikira dengan jari jemari yerrr..) Hmmm..kalau aku buat banyak..satu kelas jer yang bedal hahaha..Suspen dihati youuu..(<--dah cakap dah 1st time hokeyy..bukan biasa ngan keadaan camni)

Setelah berhari-hari menyelongkar dan mencari resepi tapi malangnya semua yang aku baca tak berkenan dihati dan apa yang lagi merunsingkan bilamana aku dah target nak buat apa,tapi bila gi kedai tetiba bahan2 yang aku cari kebanyakkan takde..huwaaa..sadisnyaaaa..Hadusss...lagi la aku tension..bila aku terfikir nak order cake2 simple pulak tapi aku taktahu nak order kat mana hehehe Takpelah..mungkin aku masih baru kat kawasan nih,jadi banyak tempat aku belum jelajah.Esok2 tau ler aku kat mana nak cari kedai2 kek..takpun rumah2 kampung yang ada buat kek sedia ada camtu....pasti ada tuu..cuma aku jer taktau nak cari kat mana kwang3x

Dalam keserabutan aku yang dah capai level 9 daripada 10 tu..aku terfikir nak buat puding jer.Nak buat macam manaaaa...,cuma itu jer yang mampu aku fikirkan time bahan2 semua takde hehehe..Takpelah..tak kira la camne pun pemberian kita,asalkan ikhlas hokeyyy. (Jangan taktahu lak..aku praktis buat puding jer dah habis berbungkus2 agar-agar aku..hahaha..maklumlah..nak beri kat orang kene buat dengan hati-hati..kalau buat untuk makan sendiri.tak kisah pun camne jadinya kannn hehehe..)..Apa-apa pun setelah hadir dan melihat sendiri juadah2 yang dibawa oleh ibu bapa ke sekolah pagi tadi,barulah aku tahu rupa-rupanya ia untuk satu sekolah..makan bersama2..sikit ke or banyak ke yang kita bawa..tak kisah laaa..janji kita celebrate sama2 hehehe..Buat aku lagi enjoy bila melihat para pelajar membuat persembahan nyanyian dan tarian buat tontonan ibu bapa dan guru..comel sungguh.Melihat mereka membuatkan aku terkenangkan zaman bebudak aku dulu saatnya tiap tahun aku naik pentas untuk memeriahkan majlis2 yang diadakan disekolah2 hehehe..Kalau dulu aku selalu buat persembahan sebegini disekolah2..sekarang giliran aku lak melihat pelajar2 generasi baru membuat persembahan..hidup nih macam rodalahhh hehehe..Itulah kenyataannnn..Yeay!!!

 Percubaan pertama..yang aku nampak agak pelik..colour tak cantek hehehe..Ingat..chef2 selalu sebut..Mata kita yang makan dulu okey..hehe..so aku reject je yang nih

Yang nih lak terlalu gedebak..aku nak tutup tudung dia jadi masalah huwaaa..lemau tol ahhh..reject gak ah style camnih..huhu..

Nih kaler aper lak aku wat???..cam tak cun jer hehehe..padahal aku buat puding yang sama jer..hehehe..Aku tak berkenan sebab kaler jer hehehe

Tadaaa...akhirnya aku memilih colour hijau daun dan pink,berpuluh gak ler aku buat...rasanya lebih untuk satu kelas kut(target kelas jer..nak buat satu sekolah mane larat hehehe)..Entahlah..takde mood dah nak letak corak apa2 kat belah atas tu..lemau dah praktis berjam2 hehehe..Takpe..bak kata orang..walaupun simple tapi tetap menarik hehehe..(Menarik kerrr?? :-s)

Yuhuuu..balik dari Jamuan HARI GURU..dapat lak satu cupcake comel..cikgu kasi maaa..merasalah juga kek hehehe..sebenarnya ising tu corak burung tapi aku sembunyikan belah depan dia pasal aku dah masukkan sekerat dalam anak tekak aku hehehe...Time makan tetiba teringat nak capture sebab tu bagi pose yang belah punggung jer..hehehe..tapi tetap lawa kannn sampai biru mulut aku makan kuikuikui...

Nih gambar sampingan yang aku sengaja tempek kat sini..Inilah buat tembikai sulung yang kita orang petik petang tadi hasil dari kebun tepi rumah hehehe...Buahnya tak besar mana..nama pun tembikai jenis "baby china" so kecik jer la saiznya..Rasa dia sedang2 elok jer..tak manis dan tak tawar hehehe..Happylah jugak dapat petik hasil tanaman sendiri..1st time tanam tembikai dapat merasa sendiri lak tu hasilnya hehehe..Isinya merah makngahhhh hehehe..




No comments:

Followers