Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Sunday 6 May 2012

Rentung Di Sukan Rakyat :-D

Hadeiiii...plan aku cuma nak duduk rumah je pagi nih sambil menikmati keindahan dan kesegaran tanaman2 aku tetiba berubah pula saat-saat akhir. Yuhuuu..semangatnya Mr.Hubby aku nih..Seawal jam 7am sudah berada di tapak sukan rakyat tu,biasalah tu..memang selalunya begitulah Mr.Hubby kalau ada program di daerah nih.Yang aku tension pula bilamana Mr.Hubby tak putus2 membuat panggilan menggajak aku dan puteri untuk datang menyaksikan sekali.Hmm..jarang aku menerima perlawaan Mr.Hubby,biasanya aku wat bodo jer ..ketegori takdok perasaannn hahaha... Tetapi kali ini aku berlembut hati pula memandangkan keinginan aku untuk memeriahkan Perayaan Hari Daerah itu agak kuat pagi nih kwang3x.Dari sudut lain, niat aku juga ingin membawa puteri aku bersuka ria seperti kanak2 lain..enjoy melihat pesta2 gituuuu hehehe...

So dipendekkan cerita,aku dan puteri kesayangan pun gi ler jadi bidan terjun ke tapak perayaan tu.Nak suruh Mr.Hubby ambil,kereta pula takdapat keluar sebab dihalang kenderaan lain so kenelah gi sendiri huhu Rasa boringlah jugak sebab terpaksa drive sendiri time jalan tengah sesak tapi alhamdulillah semuanya tak seperti yang aku imaginekan jadi aku anggap tiada halangan atau masalah mencari tempat parking.Aiseyyy..setengah hari berada di tapak tersebut sudah cukup membuatkan kulit muka aku melecur...iyer daaa...sunburnlah pulakkkk..adussss...Tak ubah macam kulit muka kene tarik dengan benang haluslah pulakkk hahaha...Bukan tak menggelakkan dan bukan juga tak berlindung tapi kalau perkara nak jadi so nak elak pun tak guna. Tapi pagi tadi cuacanya takdelah panas mana berbanding semalam, mendung2 gitu tapi napa aku rasa tetap macam rentung gak nih???.Agaknya kulit aku nih sensetif sangat kut ngalahkan kulit buku teks kuikuikui

Nih ler perkara yang paling aku nyampah kalau join benda2 macam nih,bila balik rumah mulalah nak merungut sorang2 ngalahkan tak pernah kene panas lak padahal tiap hari keluar masuk rumah siram sayur2 sekian alammmm..Tapi hairan gak,walau panas terik dok bersiram tepi rumah, takde la tahap aku rasa macam rentung gini hahaha.Yang bestnya tentang sukan rakyat nih bila aku jumpa dengan kaum kerabat dari sebelah ayahku,seronok ada geng camnih,takde la rasa macam aloneeee hahaha..( <--walaupun ptg semalam melepak ngan diaorang gak depan rumah aku nih hahaha) Yuhuuuu..!!!..Suddenly aku menjadi babysitter untuk sejam dua sebab ayah dan ibunya turut menyertai beberapa acara yang dianjurkan.Aku pun ape lagi..offer la untuk jaga dak nih memandangkan aku pun free dan takde benda nak buat.Bestlah jugak main dengan bebudak nih,dah lama tak kejar bebudakkannnn so terasa lucu pun ada gak tambah2 kene wat selamba depan VIP2,tetamu dan orang tempatan yang hadir memeriahkan suasana. Best aperr...orang lain sibuk bertarik tali,mengayam ketupat,berlari galah hantu dan macam2 lagi acara yang dianjurkan tapi aku lak sibuk bermain dengan anak buahku yang baru berusia setahun lebih..comelnyeee dia..Mujur ade dak nih,kalau tak agaknya aku dan puteri aku terkontang-kanting kat padang tadi.Paling tidak baby comel ini menyelamatkan aku dan menghilangkan rasa boring aku time semua orang bersuka ria hehehe..Puteri aku pun sporting gak,layan dia macam adiklah pulakk..hehehe...Yeay!

Belon Mr.Smurf yang aku belikan untuk dak nih tapi bila mak dan kakak dia datang tetiba terlepas ke udara lak belon nih,ada le beberapa orang pemuda yang berdiri kat belakang aku cuba nak selamatkan tapi belon tu dah terbang terlalu tinggi dan dibawa angin entah ke mana haha..Rasanya belon nih cuma tinggal satu nih jer yang paling kecik  jadi aku rembatlah buat dak nih main hehehe...Tapi nampaknya say haiii..haii..bye..bye jer laaa..cian dia nak main tapi terlepaslah pulak,bukan rezeki dia agaknya..mujur aku sempat capture untuk kenangan kat sini hehehe...

 Satu yang aku perasan tentang dak nih,dia suka pose hehehe..tengok tuu..pantang aku kata smile dia terus tengok camera..pandainyeee..puteri aku lak yang blur hahaha..

Nih ler gambar Audrey,Ment dan Bella...heranlah pulak..dalam pic nih,mata diaorang nampak sama jer hahaha...Tapi tetap comelkannnn hehehe..Tak lama lagi jadi genglah tu..time baru kenal camnih cuma dok jauh2 jer..esok2 rapat2 hahaha...

No comments:

Followers