Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Wednesday 16 May 2012

Selamat Hari Guru 2012 Semua


16 Mei <--Tarikh nih tidak asing lagi bagi kita yang pernah...telah ataupun sedang bergelar seorang pelajar.Di Malaysia nih kita sambut hari guru sepertimana kita menyambut Hari Ibu. Masing-masing ada keistimewaan dan jasa untuk dikenang.Pengorbanan seorang guru nih tak ternilai harganya,setiap apa yang dicurahkan takkan pernah ada hentinya.Dari persepsi aku pula, perjalanan hidup kita nih pun dipenuhi dengan guru.Sesiapa saja boleh menjadi guru..tak kira ibu bapa,adik-beradik,sahabat handai dan sudah tentu guru2 disekolah tempat kita menimba ilmu dari peringkat awal hinggalah ke peringkat seterusnya.Cuma yang bezanya hanyalah guru yang bertauliah dan tidak. Pusingan hidup ini indah dan adilkannn..lihatlah keliling kita,adakalanya kita tak sedar kita belajar sesuatu dari sesiapa..dan bila tiba saatnya pula untuk kita mengenangkannya kembali,..kita akan merasakan dialah guru kita hehehe....

Aku taknak berceloteh panjang lebar..cuma hari ini ingin mengucapkan jutaan terima kasih tak terhingga khas buat bekas guru-guru tadika,sekolah rendah,sekolah menengah, prof2 yang tak henti2 memberi kursus2 atau kelas2 hinggalah aku rasa macam nak jadi "hulk" kekadang haha.Sesungguhnya aku kagum dengan kesabaran guru2 yang begitu tinggi mendidik anak bangsa nih.Terima kasih ini juga aku tujukan kepada ibu bapa, kakak dan adik-adik serta keluarga dan rakan-rakan yang menjadi guruku secara langsung ataupun tidak selama nih. Sesungguhnya jasa kalian semua tak mampu ku balas dengan kata-kata cuma aku berdoa semoga setiap dari kalian semua dimurahkan rezeki,diberi kesihatan yang baik dan sentiasa dilindungi Allah.Amin.Dan selamat Hari Guru Buat Semua tenaga pengajar diseluruh Malaysia dan seluruh duniaaaa.....Selamat Hari Guru 2012!!!...Yeay!

Nota : Buat kakak tersayang..abang ipar yang encem..dan adik tercomel yang sedang memikul amanah sebagai guru..Selamat Hari Guru yerrr!!!!...Pewwww..Sejak berzaman aku melihat usaha dan peluang yang korang ada dan sekarang aku bangga melihat kejayaan korang hehehe. Aku? I have had dreams and i have had nightmares,but i have conquered my nightmares because of my dreams hehehe.. 


No comments:

Followers