Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Tuesday 8 May 2012

Terung dan Timun Ku

Mr.Hubby ambik cuti rehat selama 2 hari bermula semalam setelah penat memerah otak menyelesaikan satu program minggu lepas. Kesibukkan Mr.Hubby boleh aku nampak minggu lepas sampaikan puteri aku tertanya-tanya dimanakah daddynya berada.Ohh..tak mengapa,dah nama pun kerja..ada masa sibuk dan ada masa free.Hmm..walau pun Mr.Hubby bercuti, masih takde effect kat aku sebabnya kalau dia ambil cuti time bersekolah begini maknanya aku hanya akan melihat seharian dia berdengkur hahaha.Tu pun nasib baik semalam ibu mertua ajak Mr.Hubby ke bandar,jika tak alamatnya aku akan melihat fenomena yang sama untuk dua hari berturut-turut (^,^).Aku pun tak faham..tidur dia maksudnya letih atau agaknya memang tidur nih hobi Mr.Hubby aku kut..pantang jer baring dah berdengkur walau seawal jam 10 -11am.Masa tu kan emas so jangan dipersiakan wakakaka Kalau kene kat aku memang dan-dan kene serang migraine hahaha...

Owh walau macam mana pun,sebelum Mr.Hubby melelapkan mata sebentar tadi...sempat aku minta bantuan dia untuk pegang segala sayur2 yang kita petik pagi tadi.Capture timeeeee!!!! ngeeee...Saja arr nak tempek kat blog nih padahal kat pasar tu setambun sayur-sayur camni.Tau ler takde sape yang heran tapi nak buat macam mana..aura hasil berkebun nih kalau leh, hampir tiap hari kita nak canang kat satu dunia walaupun tak banyak mana.Sharing is caring hokeeyyyy!!! Kita sama-sama belajar dan mendalami sesuatu yang baru(<--err..baru ke?Bagi aku baru lerr..hehehe)..Keberhasilan usaha aku dan Mr.Hubby mungkin boleh menjadi pendorong kepada orang lain dan kesilapan kami mungkin juga boleh dijadikan panduan kepada orang lain untuk lebih berhati-hati.Bestnya kalau ada rumah hijau sendiri kannn.Yeay! (^,^)



Yuhuuu..ni dia terung yang dok bertengek kat dahan dia semalam.Akhirnya hari nih aku petik juga walau cuma sebiji hehehe..Besar tapak tangan aku kut buah terung nih.Tapi rasanya makan untuk dua orang cukup sebiji nih kut sebabnya kene belah 6 baru nampak cun bila dipotong kecil.Tengoklah isinya yang putih berseri-seri..semalam risau gak,kalau tak petik kang diserang ulat lak maklumlah terung nih kan jenis tanaman yang senang diserang ulat tapi alhamdulillah..terung yang aku tanam nih bebas dari segala macam ulat walaupun aku tak menggunakan apa-apa racun serangga..yehaaaa...syukurler..dapat makan terung hari nih,goreng pun sodapppppppp wakakaka..



Nahhhhh..Yang ni lak timun yang selalu menjadi kebanggaan aku dan Mr.Hubby.Tengok tu..dari hujung jari hingga ke hujung siku panjangnya hehehe..Woww..bangganya dapat tanam timun sebeso nih..rasa macam dunia ini aku yang punyalah pulakkkk hahahaha...Rasanya aku cuma gunakan sekali jer baja kut,tu pun mula-mula nak bercambah dulu pastu dok siram memanjang sebabnya aku tak terfikir nak letak berkali-kali baja nih,sekali cukup lah yerrr..jangan terlebih sudahhhh hehehe..

No comments:

Followers