Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Sunday 30 December 2012

5 Ekor Kucing Terbiar

Kawasan perumahan aku masih sunyi hari ini, mungkin ada yang masih bercuti atau ada yang menggambil keputusan untuk kembali ke kampung halaman masing-masing untuk menyambut hujung tahun bersama keluarga masing-masing. Pun bagitu, keadaan itu tidak memberi apa-apa perasaan padaku cuma hari ini terasa agak pelik bilamana rumahku dikunjungi tetamu..Ohh..Perkataan "tetamu" itu maksudku adalah beberapa ekor kucing terbiar/liar yang tetiba datang dan melepak di perkarang rumah kami pagi nih. Yang sadisnya..kehadiran mereka bukan seekor atau 2 ekor tetapi 5 ekor sekaligus. Jika dicampur dengan kucing anak aku yang 2 ekor tu menjadikan kesemua berjumlah 7 ekorrrrr...Adeii...terasa geli anak tekak, nak buka pintu rumah pun rasa macam artis kene serbu huwaaaa!!!..

  Hmmm..entahlah tak tercapai akalku, kenapa pula dalam banyak-banyak rumah dikawasan nih.... kucing-kucing nih menjadikan rumah kami sebagai port utama. Haduiii...perasaan aku tetiba jadi rimas tetapi dalam masa yang sama aku tak pula cuba menghalau. Rumah aku nih tempat orang buang kucing ke pe ek? Ke kucing nih geng lepak 2 ekor kucing yang puteri aku bela tu huhu..Takpelah..bak kata Mr.hubby..kita bagi je makan..selebihnya kalau tak cukup,diaorang la pepandai carikan.Yeay! :-s

Ni le antara kucing2 yang datang bertandang..colourful dah bila tengok depan rumah aku nih..





No comments:

Followers