Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Monday 12 March 2012

Hampir Selesai

Now at Sibu pulak!!!...Pehhhh..Hari nih bangun seawal jam 5pagi...cian puteri aku tauuu,time2 cuti pun kene bangun awal huhuMata aku apa kurangnya juga subuh nih,biasanya akulah paling awal bangun tapi hari nih aku betul2 rasa tak larat.Mungkin cuaca hujan sepanjang malam membuatkan tidurku tak lena hingga mengganggu mimpi-mimpiku huwaaaa Dalam aku rasa macam nak patah pinggang dok berjam2 dalam kereta dan kepala rasa ada tanda2 nak migraine tapi aku harus melupakan hasrat aku untuk berehat seketika.Masa untuk check-in ke RH hotel juga terpaksa dilewatkan,nasib lerrr huhu Mr.Hubby pun leh tahan drive kereta pagi nih,ngalahkan nak gi racing sampai tahapaku sound direct dari tepi ekekeke..

Nahhhh...sampai je sibu aku tak nak buang masa terus ajak Mr.Hubby ke destinasi pertama yang aku nak tuju ekekeke..Sesaat aku jadi kejam tanpa memikirkan perut yang tengah memulas meminta diisi..hadeiii..lupa nak breakfastlah pulakkk!! Apa nak buat,dalam fikiran aku time tu cuma nak semuanya selesai dengan cepat. Aku biarkan Mr.hubby dan Puteri aku terkebil2 dan terkontang-kanting ditempat
duduk menunggu sementara aku sibuk menguruskan urusan aku pulak.Penat minda aku menjawab soklan2 yang dikemukakan tapi yang lagi buat aku tersentap bila semua guna BI.Halamakkk..inilah masalahnya bila berhadapan dengan bukan bumiputra semua dok "speaking londonnnnn"..
kecut perut aku dibuatnya hahaha..What to do ehyyyy..english aku nih "KELAUTLAH" pun ada gak dan kekadang lari dari "TEMA" pun ada gak wakaaka Tapi untuk masa-masa tertentu aku masih leh faham dan reti menjawab hokeyyy!..Takde la bengap sangat sampai tak faham apa2..Rugi jer sekolah berbelas tahun kalau satu perkataan english pun tak reti nak guna huhuhu (<--ayat angkat bakul sat walau ku sedar tak setarer Kakak dan abang ipar yang dok mengajar english di sekolah2 dan maktab2..kau ku seru gakdisini kuikuikui)So anak2 kat luar sana,aku nak ingatkan kat korang semua.Dalam kita belajar bahasa ibunda dan rasmi negara kita,perlu gak cuba belajar bahasa asing supaya kita leh pergi lebih jauh..Ingat ye "Kita berjalan melangkah ke hadapan, bukan jalan megundur untuk lebih kebelakang" So sementara ada masa untuk belajar,teruskan belajar..jangan berhenti..tak pandai semua takpe,asalkan kita faham sikit pun jadi laaa.Kita takkan tahu apa yang berlaku dimasa hadapan so kene selalu sediakan payung sebelum hujan hehehe..berceramahlah pulakkk!!

Apa-apa pun aku tetap happy sebab proses yang memakan masa hampir 2 jam bertentang mata dengan pegawai2 tadi telah selesai dengan penuh rasa puas hati walaupun pada awalnya ada sedikit masalah dibahagian pentadbiran..owhh..legaaa sesangat bila semuanya hampir selesai.Manakala episod untuk petang ini dan esok tak tahu macam mana la kesudahannya tapi harapnya taklah selama hari ini,kang muntah darah aku dibuatnya hahaha Yeay!!!

Nota: Aku geram dengan Pegawai lelaki pertama sebab buat kerja sambil lewa,hendak je aku hempok dengan file2 yang aku bawa. Tapi aku bagi thumb up kat pegawai wanita kedua yang menguruskan segala kerja aku dari A sampai Z dengan cepat dan lancar walaupun terpaksa call sana sini dan beri penerangan berjam2 yang aku kira leh diterima dan difahami huhu..Nasib baik pegawai wanita tu menyelamatkan mood aku pagi nih,kalau tak ada aku bagi direct kick kat manager dier wakakak..<--ayat sedapkan hati lagiii hahaha

No comments:

Followers