Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Thursday 22 March 2012

Handmade Pizza Aku

Yummyyyy!! Handmade Pizza!!! Homemade Pizzaaaa...Yeay!..siap dah 3 pizza akuuuuu....Hmmm...Aku pun tak pasti pizza apa aku buat ni tapi nak namakan pizza nih Pizza Tuna jer laa sebab bahan2 pun banyak guna tuna je..mudah keje aku kannn.Alaaa zaman sekarang nih semua disediakan,tunggu kite je rajin nak buat or tak je hehehe..


Nakkk ke??? ekekeke...(<--ayat ajak-ajak ayam kut ngeeee..)Pagi nih aku tersangatlah bersemangat bila masuk dapur.Dari malam tadi asyik datang perasaan nak cuba buat pizza tuna pula,kebiasaannya aku buat pizza sayur jer. Rasanya mestilah ada beza..takkan kita buat pizza sayur rasanya macam pizza seafood lak...agak-agaklah woiii..wakakaka Ohh..ini bukan kali pertama aku buat pizza cuma mungkin kali pertama aku buat dirumah nih kut. Kebetulan bahan2 didapur pun lengkap untuk aku buatkan pizza so dengan kelapangan masa aku hari nih,maka aku pun mula mengerah sepenuh tenaga membuat pizza. Maklumlah,dohnya kena diuli so kenelah bersemangat sikit untuk buat2 benda camni..semua kene guna manual.Kalau malas,korang gi la kedai Pizza Hut..tapau 1 pizza pun ok gak..Kalau yang suka merungut pasal harga pizza tu..korang try la buat sendiri yee.. huhu 

Nak kata pizza aku nih sedap..tak la sedap mana cuma part yang selalu buat aku tak puas hati ialah bila doh aku tak berapa nak menjadi..Iskk...dah brapa kali mencuba tapi lum perfect lakk..erkk..maaf...yang nih hampir2 perfect ye..cuma aku nak lagi PERFECTTTT...jangan lak cakap No Body Perfecttt kat aku...ayat skema tuuu...haha..ampesss...Tak apalah kalau kali nih lum mencapai standard aku,lain kali aku cuba lagi ye..mana tau jadi selembut "Bread" lak nanti ekeke..Yang penting kita belajar dari kesilapannnnn..What kesilapan???..ayat nih macam mengingatkan aku pada bahan2 doh aku pagi tadi..Errr..brapa banyak tepung lak aku guna kali nih ekk?? kwang3x..Ahhh..tak kisahlah..yang penting pizza aku ada ciri2 pizza yang selalu dipromot kat tv tu (^,^)...Yeay!

 Pizza paling last aku buat, still menapak dalam oven..Proses Pencairan cheeseeee hehehe

 Ni lah satu2nya pizza aku yang berbentuk segiempat..Almaklumlah..acuan aku nih kebanyakkan segiempat so aku guna apa yang ada je...rasanya tetap sama babeee..takde beza walau acuan tak ada kreteria acuan pizza ngeeee...Owhh..rentung sikit cheese aku..terkezut aku..terlebih set time hahaha..tapi cheese jer yang camtu..yang dohnya ok jerrrr..yumm..yumm..yummm...

Sorry guys..yang nih aku dah siap potong..acuan bulat yang comel jerr..kerat pun kecik2..kiranya dapat makan 2 minggu wakaka..ampesss..camtu lak dahhh..nak buat berkulat ke???...hehehe..opss..pizza yang hilang tu ada aku simpan dalam perut aku..jangan risauuu..mak aku selalu cakap..."chef kene rasmi dulu maaa" ekekeke...


2 comments:

Anonymous said...

oit...lapar perut saya nmpk pizza...kirim sebiji kat saya ler... share resipi pizza kat saya..bleh gak saya cuba wat sendiri homemade piza...(^_^)

seripelangi said...

ekekekeke..kirim sebiji kat sape ek? hehehe...resepi aku lum perfect sebab tu tak berani nak canang hahaha..

Followers