Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Wednesday 15 August 2012

Biskut Kelapa

Nahhh..satu lagi biskut yang aku buat iaitu Biskut Kelapa..Hmm..tak pernah-pernah aku buat biskut kelapa nih tetapi disebabkan bahan-bahan untuk buat biskut nih semuanya ada dalam simpanan aku,maka aku pun tak mahu ketinggalan untuk mencuba.Dan dari pengamatan lidah aku yang agak tradisional nih, rasanya biskut kelapa nih agak kering sedikit tetapi tetap sedap...sesuai dengan selera orang dulu-dulu hehehe..Entah kat mana aku ambik resepi nih,aku pun dah lupa tapi jika ada sesiapa yang berkenan ngan biskut nih..leh la reques resepinya kat aku ye..insyaallah aku akan cuba cari semula dimana aku letak resepinya tempohari. 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

Ni dia longgokkan biskut kelapa yang aku dah buat,tunggu masa jer nak letak dalam balang....opsss..nih dah siap dibakar yer...sorrylah geng..aku nih tak suka nampak biskut kelapa tu nampak pucat dan kosong je, jadi memandangkan buah kismis dan jem blueberry aku masih setambun dalam peti,maka aku bercadang untuk menjadikan bahan-bahan tadi sebagai hiasan untuk Biskut Kelapa aku nih ..cantik tak??? cantek takkk???..oh pasan hebat jap walaupun bentuknya ala-ala kipas tak jadi hehehe....Pendapat peribadi aku, nampaknya penambahan kismis dan sedikit jem blueberry pada permukaan biskut ini telah menjadi kombinasi yang agak menarik untuk biskut kelapa ini..Ada rasa kelapa,blueberry dan kismiss semestinya...manis dan masam pun ada..hmm memang sesuai untuk anak tekak yang bercitarasa tradisional seperti aku hehehe..Apa tunggu lagi..jom la kita buat biskut lagi.Yeay!!!...

No comments:

Followers