Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Saturday 18 August 2012

Lemang in da houseee!!!

Ouchhh...letihnya badan aku,dari jam 4 petang hinggalah jam mencecah pukul 12malam,akhirnya siaplah sudah lemang yang diidamkan. Biasanya tiap kali raya kita orang makan ketupat jerrr...tapi kali nih tukar kepada lemang pula.Benda yang tak dirancang cuma aku pernah bersuara pada Mr.Hubby sebelum ini untuk buat lemang tapi aku kurang yakin adakah plan kami akan menjadi..Nampaknya alhamdulillah,plan mengejut petang semalam akhirnya terlaksana tanpa halangan...Hajat aku nak buat lemang kat rumah tempat aku stay nih termakbul sudah...Ingatkan tahun nih takde lemang juga hehehe...Dan yang lagi bestnya bila adik ipar serta isteri dan anaknya turut datang memeriahkan suasana.Tumpang sekaki pun ye juga hehehe...Yup memang memenatkan tapi kami sangat enjoy dan rasa besttt...Yeay!!..


Beras yang telah ditoskan seteleh direndam...kembang2 gitu huhu

Rajin tul adik ipar aku nih..tugasan yang diserahkan sepenuhnya kepada dia iaitu memasukkan beras dan santan ke dalam buluh..aku dan isterinya takat perah santan jerr huhu..syoknyee rayeeee huhu...

Ngegada jap..dalam kegelapan malam aku cuba pose depan lemang2 nih...adeiii..banyak nyamuk tauuu..huhu..

adeiii..nih nak bakar lemang ker nak buat unggun api? wakakaka...over la pulak apinya nasib baik la tak hangus buluh tu

Adik beradik yang tekun mengguruskan lemang-lemang...bau pun dah naikkk..errr..bkn bau badan tapi bau lemang hahaha

Nahhh..cantik tak lemang nih..walaupun sizenye berbilang bangsa..kira oklah juga daripada takde hehehe...banyak tuuu..penat menunggu sesuatu yang sangat menguji kesabaran hehehe

Amboiii..puteriku dan kazennya Ryan sempat pose...cian anak buah aku nih,datang rumah siap bertampal kepala dengan cool fever sebab demam..mujur ler dak tu masih boleh aktif

Tadaaaa..lemang yang telah siap dimasak..entahlah aku pun lum cuba lagi camne rasanya,harap2 ok jer..berlemak dan sedap..jgn masin dan hangus lak hahaha..dah dekat pukul 12malam camne nak makan,anak tekak pun tak de selera dah nak telan apa2 hehehe

No comments:

Followers