Setiap warna ada cerita..ada makna..ada rupa..dan sudah pasti ada serinya..Itulah warna kehidupanku...YEAY!!!

Sunday 22 January 2012

Jem Rambutan sedap!

OMG..sakitnye jari jemari aku hari nih sampai tahap kulit jari aku kecut sana sini huwaaaaaa..Alahaiii camni ler  bila dah balik kampung..ada-ada jer benda nak dipegang. Kalau semalam aku  cakap nak ngadap buah rambutan kat entry aku..adoiii laa..tak sangka lak hari nih betul-betul ngadap rambutan sepanjang hari huhu..Macam karma lak ayat aku semalam ..hah? karma?? siot jerrrr...Apa benda lak tetiba karma nih? entah apa-apa tahhhh..

Gara-gara nak buat jem rambutan, awal pagi dah ibu tercinta suruh aku kupaskan rambutan siap dibelah-belah isinya. Mane tak sampai kecut-kecut kulit jari aku nih dibuatnya oiii...Nasib baik ler Mr.Hubby aku sudi turun padang membantu...Aku tak larat ler..berbakul-bakul tuuuu,ingat aku biasa keje-keje camni? huhu....Kupas tu takde le problem sangat tapi part nak belah isi tu yang buat aku tension banget sehhhh..Perasaan aku time tu setengah pengsan kut hahaha..sakit tulang badan aku nih haaa duduk berjam2. Choyyy..choyyy..choyyyy....nasib baik ler takde penyakit tulang rapuh A.K.A Osteoporosis ekekeke..Demi mu jem rambutan maka aku relakan  jerrrr..adeiiii kurang-kurang leh jadi pembakar semangat aku time tu kannnnn... kwang..kwang...kwangggg...emo jer lebihhhh hahaha...

Ow..owwww..jangan salah anggap,walaupun aku nampak ngegada ngadu kat korang pasal kupas rambutan nih,tu tak bermakna aku tak dapat apa-apa faedah..Yang penting lepas penat seharian menolong ibu tercinta buat kerja camtu,aku dapat la ilmu cikit hehehe..Ilmu apa? Maksud aku ilmu buat jem arrr..resepi tu penting maa walaupun simple ekekeke....and of coz dapat petua2 jugak arrr hehehe Kata orang "Menyelam sambil minum air" huhu Lagipun kalau buat jem nih memerlukan kesabaran yang tinggi..kalau tak sabar memang tak jadi jem dah buah yang berbakul2 tadi tu hehehe...Yang lagi best bila tengok hasil kerja sendiri nampak sedapppp sangattt. Kalau makan hasil titik peluh sendiri sememangnya Yummm..yummmm...yummm...tambah-tambah kalau makan ngan bread lagi sodapppp! Yeay!

Nota: Sepatutnya aku capture gambar untuk dipublish kat sini tapi tangan aku langsung takleh pegang benda lain selain biji rambutan sebab tu aku takleh nak tayang kat sini dah..Jem yang dah siap pun aku jadi lupa nak capture...takpe laa..korang bkn taktau pun rupa jem hahaha..

No comments:

Followers